رایزنی باکمیته ملی یونسکو ومعرفی شهرشیراز به عنوان پایتخت کتاب جهان
رایزنی باکمیته ملی یونسکو ومعرفی شهرشیراز به عنوان پایتخت کتاب جهان

سهرابی گفت: ساخت کتابخانه بزرگ و مرکزی شهر صدرا به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان فارس از جمله اقدامات انجام شده برنامه های شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران است.

به گزارش پگاه خبر؛«صابر سهرابی»، امروز (چهارشنبه ۹ تیر) در جلسه شورای برنامه ‌ریزی برنامه پایتخت کتاب ایران با موضوع اقدامات و فعالیت های کتاب خوانی شهر شیراز، ششمین پایتخت کتاب ایران گفت: شیراز در مدت‌ زمان پایتختی کتاب، برای اجرایی کردن برنامه ‌های اعلام شده برای احراز پایتختی کتاب ایران تلاش کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس افزود: با نهادها و دستگاه های دولتی و عمومی و تشکل های حوزه نشر نیز تعامل خوبی برقرار شده و اقدامات مطلوبی در حوزه زیر ساختی و رویدادهای ترویج کتاب خوانی به سرانجام رسیده است.

وی اضافه کرد: اداره کتابخانه ‌های استان فارس بازوی توانا و اجرایی اقدامات انجام شده برنامه های شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران بوده است و علاوه بر شیراز، فعالیت ‌ها و برنامه ‌های خود را در سایر شهرستان‌های استان فارس نیز عملیاتی کرده ایم که ساخت کتابخانه بزرگ و مرکزی شهر صدرا به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان فارس از جمله آنها است.

سهرابی تصریح کرد: رایزنی با مسئول کمیته ملی یونسکو در ایران در حال انجام است تا بتوانیم  شهر شیراز را به عنوان یکی از شهرهای نامزد پایتخت کتاب جهان آماده و معرفی کنیم.

خاطر نشان می شود، برای ترویج فعالیت‌ های کتاب‌ خوانی شهر شیراز فستیوال طراحی لوگو پایتخت کتاب ایران و انتخاب لوگو برگزیده برای ساخت المان، تجهیز و راه‌ اندازی کتابخانه عمومی در پنج مرکز فرهنگی کم برخوردار شیراز، افتتاح ۹ کتابخانه توسط شهرداری شیراز و … در سال گذشته و امسال به انجام رسیده است.

انتهای پیام/

پایتخت کتاب