اشتغال و رونق تولید درسطح اجتماعی در کاهش اعتیاداثرگذار است
اشتغال و رونق تولید درسطح اجتماعی در کاهش اعتیاداثرگذار است

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در نشست تخصصی یاری گری زندگی، دیپلماسی موادمخدر، پیشگیری از اعتیاد با بیان این که اندیشمندان و متخصصان روان شناس برای آسیب های اجتماعی چند سطح را تعریف می کنند، اظهارداشت: آسیب های اجتماعی در سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی ممکن است ایجاد شود. نماینده عالی دولت تدبیر […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در نشست تخصصی یاری گری زندگی، دیپلماسی موادمخدر، پیشگیری از اعتیاد با بیان این که اندیشمندان و متخصصان روان شناس برای آسیب های اجتماعی چند سطح را تعریف می کنند، اظهارداشت: آسیب های اجتماعی در سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی ممکن است ایجاد شود.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که در سطح فردی یکی از علل گرایش به مواد مخدر، مشکلات روانی افراد است، ادامه داد: وجود نابهنجاری شخصیت، فرار از زندگی تکراری و ضعف اراده در سطح فردی از جمله عوامل بروز اعتیاد به شمار می رود.
وی با بیان این که در سطح خانوادگی که بنیان اجتماع محسوب می شود برخی زمینه ها عامل گرایش به اعتیاد است، گفت:  رفاه و فقر زیاد از جمله عواملی است که گرایش به مخدر را تسهیل می کند؛ همچنین کمبود محبت، ارتباطات و گفتگو در خانواده و وجود تبعیض بین فرزندان از جمله دلایل گرایش به اعتیاد به شمار می رود.
استاندارفارس با اشاره به این که عوامل متعددی در سطح اجتماعی موجب بروز اعتیاد به موادمخدر می شوند، افزود: بیکاری از جمله این عوامل است که موجب گرایش به اعتیاد می شود و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال و رونق تولید در سطح اجتماعی در کاهش بلای خانمان سوز اعتیاد اثرگذار است.
دکتر رحیمی با بیان این که نابرابری و فاصله طبقانی بسیار زیاد و در دسترس بودن موادمخدر از دیگر عوامل بروز اعتیاد است، گفت: محل زیست مانند سکونت های غیررسمی و بافت های فرسوده نیز در گرایش به اعتیاد موثر است و مسائلی مانند ضعف قوانین و ضعف در اجرای قوانین در برخی موارد در بروز اعتیاد اثرگذار بوده است.

انتهای پیام/