کنترل و مهار اعتیاد می توان از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد
کنترل و مهار اعتیاد می توان از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد

به گزارش پگاه خبر؛«سلیمان کرمی» امروز (یکشنبه ۶ تیر) در دیدار با آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در فارس که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر انجام شد، اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر را مهم برشمرد و گفت: تمام تلاش بر این است که بحث مبارزه با مواد مخدر را […]

به گزارش پگاه خبر؛«سلیمان کرمی» امروز (یکشنبه ۶ تیر) در دیدار با آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در فارس که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر انجام شد، اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر را مهم برشمرد و گفت: تمام تلاش بر این است که بحث مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی و از ظرفیت های فرهنگی و دینی در جهت ارتقاء سطح آگاهی آحاد جامعه نسبت به مضرات و خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر و روانگردان ها به‌خوبی استفاده شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس بهره‌گیری از اقشار تاثیرگذار در این زمینه را موثر دانست و افزود: روحانیت معزز با توجه به مقبولیت اجتماعی که دارند می‌تواند تاثیر بسزایی در این حوزه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تقویت باورهای دینی و مذهبی از راهکارهای تاثیرگذار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد است، اضافه کرد: هرچه بتوانیم روی این بخش کار کنیم به همان میزان در زمینه ریشه‌کن کردن اعتیاد در جامعه موفق عمل خواهیم کرد.

کرمی در ادامه با اشاره به اینکه با کنترل و مهار اعتیاد می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد، افزود: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که اعتیاد را مهمترین و اولویت دار ترین آسیب اجتماعی کشور بیان فرمودند و اعتقاد ما بر این است که با کنترل و مهار اعتیاد می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه مواد مخدر معضلات بسیاری به دنبال دارد و اعتیاد خسارات جبران ناپذیری به جامعه تحمیل می کند، افزود: مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از آن عزم جدی مسئولان و مردم را طلب می کند.

وی در ادامه این دیدار خلاصه ای از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سطح استان را ارائه کرد و گفت: در طول سال گذشته و همچنین سال جاری علی رغم محدودیت های کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی در چندین مرحله طرح پاک‌سازی اطراف حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)، بافت‌های قدیمی پرآسیب و تاریخی شیراز با همکاری دستگاه های ذیربط از وجود معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر انجام و معتادان متجاهر ساماندهی شده به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ و مراکز تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ جهت سیر مراحل درمان ارجاع شده اند.

سلیمان کرمی در ادامه افزود: خیرین و نهادهای فرهنگ‌ساز به‌عنوان عوامل تسهیل گر می‌توانند نقش مؤثری در کاهش آسیب اعتیاد داشته باشند.

وی با تأکید بر زمینه‌سازی برای مشارکت بیشتر مردم و خیرین در زمینه نگهداری و بازپروری معتادان، گفت: تمام تلاش بر این است که زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته را با ارائه آموزش‌های فنی و به‌کارگیری آنان در برخی کارگاه‌ها همراه با مشوق‌هایی برای کارفرمایان فراهم کنیم.

انتهای پیام/