تحول در تامین مسکن اقشار مختلف استان موجب رضایتمندی در مردم می شود
تحول در تامین مسکن اقشار مختلف استان موجب رضایتمندی در مردم می شود

به گزارش پگاه خبر؛«عطا الله زمانی»، امروز (یکشنبه ۶ تیر) با اشاره به روند پیشرفت طرح مسکن اقدام ملی در استان فارس گفت: طرح مسکن اقدام ملی موجب تحول در تامین مسکن اقشار مختلف استان خواهد شد. مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: این طرح در مناطق مختلف استان فارس به ویژه شهرستان های جنوب […]

به گزارش پگاه خبر؛«عطا الله زمانی»، امروز (یکشنبه ۶ تیر) با اشاره به روند پیشرفت طرح مسکن اقدام ملی در استان فارس گفت: طرح مسکن اقدام ملی موجب تحول در تامین مسکن اقشار مختلف استان خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: این طرح در مناطق مختلف استان فارس به ویژه شهرستان های جنوب مورد استقبال شایسته قرار گرفته و تعداد ثبت نام شوندگان در این طرح تاکنون  ۳۶ هزار و ۸۷۷ نفر بوده است که تقاضای هفت هزار و ۲۶۹ نفر بررسی و نهایی شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان ‌های لارستان، اوز، گراش، خنج و دیگر شهرهای جنوب استان فارس با استقبال کم نظیر از این طرح، رکورد کم سابقه‌ای را در کشور به ثبت رسانده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محرومیت زدایی در جهرم بیان کرد: این پروژه ها در روستای «کوشکسار» جهرم با اجرای دیوار حائل سنگی با مساحت ۲۶۵ متر مکعب و مخلوط ریزی به مساحت یکصد متر مکعب با اعتبار سه میلیارد  ریال از محل اعتبارات ملی با مشارکت بنیاد مسکن به پایان رسیده است.

زمانی ادامه داد: پرداخت تسهیلات مسکن در جهرم از جمله عملکردهای قابل توجه در این شهرستان است و تشکیل پرونده و معرفی ۵۲۰ نفر برای اخذ تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به مبلغ ۲۵۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از این جمله است.

وی با اشاره به رویکردهای توسعه و محرومیت زدایی در بخش «فسارود» داراب با مشارکت بنیاد مسکن فارس گفت: ساخت مسکن محرومین، مسکن روستایی، اجرای طرح هادی و واگذاری زمین، صدور اسناد مالکیت از اقدامات انجام شده در داراب بوده است.

زمانی ادامه داد: محرومیت زدایی از برکات انقلاب اسلامی است و موجب افزایش رضایتمندی مردم، کاهش مهاجرت های ناخواسته، افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها و بازگشت روستاییان به این مناطق می شود.

وی از تصویب طرح هادی روستاهای «براک» و «دامچه»  لارستان با مشارکت بنیاد مسکن فارس نیز خبر داد و گفت: راهکار خروج از محرومیت و بهره گیری از سهم عادلانه در توسعه روستاها، فعالیت جهادی و کار مداوم است.

زمانی اعلام کرد: ۳۴۰ فقره تسهیلات و بلاعوض مسکن محرومین به مبلغ ۲۷۲ میلیارد ریال و یکصد فقره تسهیلات بلاعوض ۲ معلولی تحت پوشش سازمان بهزیستی، اقشار کم درآمد، طلاب، ایتام و … نیز در سال گذشته در لارستان پرداخت شده است.

انتهای پیام/