کتابخانه های عمومی استان باهمکاری و مشارکت صنایع بزرگ تکمیل شود
کتابخانه های عمومی استان باهمکاری و مشارکت صنایع بزرگ تکمیل شود

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی درجلسه انجمن نهاد کتابخانه های استان فارس با بیان اینکه فارس را در زمینه های مختلف همواره استانی فرهنگی می نامیم عنوان کرد: بر اساس انصاف و واقعیت نیز این موضوع  در سطوح جهانی، ملی و منطقه ای از ویژگی های برجسته استان محسوب می شود که در […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی درجلسه انجمن نهاد کتابخانه های استان فارس با بیان اینکه فارس را در زمینه های مختلف همواره استانی فرهنگی می نامیم عنوان کرد: بر اساس انصاف و واقعیت نیز این موضوع  در سطوح جهانی، ملی و منطقه ای از ویژگی های برجسته استان محسوب می شود که در حوزه های مختلفی همچون ادبیات،مشاهیرو… نمود دارد .
وی با تاکید بر اینکه نیازمند پاسداشت و توسعه این دارایی گرانبها و بازمانده از گذشتگانمان هستیم، افزود: کتابخانه، مسجد و حسینیه، اندیشکده ها و آموزشگاه ها مظهر کالبدی فرهنگ هستند که نباید به آنها بی توجه باشیم؛ چرا که در این صورت پاسخ مناسبی برای آیندگان نخواهیم داشت.
وی به قانون اختصاص سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری هااشاره کرد و گفت: هدف قانون گذار از در نظر گرفتن این سهم توسعه و عمران کتابخانه ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات پیشین انجمن کتابخانه های عمومی استان مصوب شده بود شهرداری ها باید با اختصاص دستگاه کارتخوان ، سهم کتابخانه ها از هر پروانه صادر شده را پرداخت کنند، یادآور شد: در همان مصوبه تاکید شده در صورت رعایت نشدن این موضع توسط شهرداری ها علاوه بر پیگیری برای کسر سهم کتابخانه ها، مرکز این سرپیچی به عنوان تخلف اداری به مرجع بازرسی معرفی شود.
استاندار فارس گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی امسال ۱۶ میلیارد تومان است که امیدواریم با تخصیص مناسب آن بتوانیم طرح‌های نیمه تمام استان را به سرانجام برسانیم.

رحیمی افزود: با توجه به وجود ۳۱ طرح نیمه تمام کتابخانه‌ای در استان براساس برنامه ریزی‌ها، اعتبارات امسال به کتابخانه‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اختصاص می‌یابد.

وی در این جلسه به اجباری شدن پرداخت نیم درصد از درآمد حاصل از پروانه‌های ساختمانی توسط شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌های عمومی خبرداد و افزود: شهرداری‌ها موظف هستند این مبلغ را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز تا در زمینه‌ ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه ها هزینه شود.
استاندار فارس همچنین  از اعضا انجمن نهاد کتابخانه های استان خواست طی هماهنگی با معاونت اقتصادی استانداری جلساتی مشترک با صاحبان صنایع درنقاط مختلف استان برگزار کرده و برای مشارکت آنها در ساخت پروژه های کتابخانه ای در منطقه مورد نظر برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/