آزاد راه «شیراز-اصفهان»بزرگترین پروژه دردست ساخت درکشور
آزاد راه «شیراز-اصفهان»بزرگترین پروژه دردست ساخت درکشور

زاهدی گفت: طول آزادراه «شیراز-اصفهان» ۲۲۵ کیلومتر است و بزرگترین پروژه آزادراه در دست ساخت در کشور به شمار می رود و ساخت این آزادراه موجب کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر شیراز-اصفهان خواهد شد.

به گزارش پگاه خبر؛«جعفر زاهدی»، امروز (شنبه ۵ تیر) با اشاره به پیشرفت آزادراه شیراز-اصفهان گفت: این آزادراه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: طول این آزادراه ۲۲۵ کیلومتر است و بزرگترین پروژه آزادراه در دست ساخت در کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد: ساخت این آزادراه موجب کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر شیراز-اصفهان و کاهش ۲ ساعته زمان سفر و صرفه جویی سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر سوخت می شود.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای باند دوم «تنگ ابوالحیات» در «دشت ارژن» فارس بیان کرد:
این طرح، مهمترین پروژه راهسازی استان بعد از آزادراه شیراز-اصفهان است و  ۲۱ کیلومتر طول دارد.

وی ادامه داد: تاکنون هشت کیلومتر این پروژه آسفالت شده و دارای ۲ تونل و گالری است و تنها ۱۰ در صد کار باقی مانده و ۲ کارخانه سنگ شکن در محل نصب شده که در ۲ شیفت کاری فعالیت می کنند.

زاهدی اعلام کرد: ارزش افزوده این پروژه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است و اجرای این پروژه تاثیر بزرگی بر ساکنان شهرهای جنوب غرب و جنوب کشور شامل استان های بوشهر، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد خواهد داشت و تا پایان شهریور به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/