محیط بانان نمونه ملی و استانی به مناسبت روز ملی محیط بان تقدیرشدند
محیط بانان نمونه ملی و استانی به مناسبت روز ملی محیط بان تقدیرشدند

به گزارش پگاه خبر؛در مراسمی که به مناسبت روز ملی محیط بان، همزمان با جشن میلاد ثامن الحجج، ضامن آهو، امام رضا علیه السلام، برگزار شد از محیط بانان نمونه ملی و استانی ، و روسای نمونه استانی تقدیر بعمل آمد. مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در ابتدای این مراسم پس از تبریک میلاد هشتمین […]

به گزارش پگاه خبر؛در مراسمی که به مناسبت روز ملی محیط بان، همزمان با جشن میلاد ثامن الحجج، ضامن آهو، امام رضا علیه السلام، برگزار شد از محیط بانان نمونه ملی و استانی ، و روسای نمونه استانی تقدیر بعمل آمد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در ابتدای این مراسم پس از تبریک میلاد هشتمین اختر امامت و ولایت امام رضا علیه السلام و روز ملی محیط بان، یاد و خاطره شهدای محیط زیست را گرامی داشته و از محیط بانان جانباز و خانواده ایثارگر شهدا و جانبازان محیط‌زیست تجلیل کرده و صبر ایثار و فداکاری آنان را ستود.

حمید ظهرابی در ادامه با یادآوری فداکاری ها و تلاش های بی وقفه یگان حفاظت محیط زیست فارس با وجود دریافت حقوق و اضافه کاری ناچیز و مصائب و مشکلات پیش روی آنان اذعان داشت: تنها عشق به طبیعت و محیط زیست می تواند این از خود گذشتگی ها و فداکاری ها را توجیه کند.
وی افزود: محیط بانان فارس در سال گذشته با انجام اقدامات به موقع و پیشگیرانه توانستند در کشف تخلفات شکار و صید رکورد بی‌سابقه‌ای را ثبت کنند و بیش از ۱۲۰۰ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز را از متخلفینی که اقدام به شکار غیرقانونی و یا اقدام به شروع شکار کرده بودند کشف و ضبط کنند و با تشکیل پرونده برخورد قاطعانه ای با متخلفین شکار و صید در عرصه‌های طبیعی انجام دهند.
وی با ابراز خرسندی از عملکرد قابل تامل یگان حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: محیط بانان، روسا و کارشناسان با پیگیری بخش حقوقی و حمایت و پشتیبانی حوزه‌های فنی موفق شدند، بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده در سال‌های قبل را از متعرضین باز پس گیرند وی به مواردی از جمله منطقه حفاظت شده ارژن و بازپس گیری اراضی که چندین میلیارد ارزش آن تخمین زده شده است و همچنین ۲۶۰ هکتار از اراضی تالاب پریشان تصریح کرد: این افتخار بزرگی برای جامعه محیط‌بانی استان و برای تک تک ماست که محیط بانان ما اینچنین قهرمانانه در حفظ محیط زیست و طبیعت تلاش کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

وی همچنین به اراضی بازپس گرفته شده در حوزه شهرستان های استهبان، ارسنجان، خرامه و نی ریز اشاره کرده و تاکید کرد: همکاران ما زحمات فراوانی در بازپس گیری این اراضی از چنگ متصرفین داشته اند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: سالهاست یگان حفاظت محیط زیست فارس در رفیع ترین جایگاه قرار دارد و رکوردهای بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده است به طوری که در هیچ کجا یارای رقابت با این قهرمانان افتخار آمیز وجود نداشته و سال‌هاست که خود در رقابت با خودشان بوده و تنها رکورد خود را جابجا می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچنین اظهار داشت در این روز با شکوه که متعلق به محیط بانان است، خبرهای خوشی در خصوص افزایش احکام حقوقی محیط بانان در راه است.
وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه در زمان حضور اینجانب در استان اعلام شد که بخشی از دریافتی های محیط بانان غیر قانونی بوده است و علیرغم همه تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوانی که انجام شد بخشی از دریافتی ها با دستور ذیحسابی و دیوان محاسبات کسر شد

اما خوشبختانه ۳۵ درصد کسر شده از حقوق محیط بانان با توجیه قانونی و با حکم دیوان عدالت اداری در احکام جدید به آنان مجدداً به آنان تعلق گرفته است
در مراسم روز محیط بان خسروانی ذیحسابی اداره کل قاسم نهاوندی معاون نظارت و پایش هوشنگ علی‌پور معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی و خداپرست رئیس اداره حفاظت محیط زیست کازرون در مورد سختی کار و وضعیت معیشتی محیط بانان سخنانی را ایراد کردند.

در ادامه مراسم از محیط بانان نمونه کشوری مهرزاد توکلی، علی افتخار نیا، ابراهیم شیبانیان و مجتبی پولادی با اهدای لوح سپاس و تقدیم هدایایی تقدیر شد و همچنین لوح سپاس و هدایایی نیز به محیط بانان نمونه استانی صدرالله ویسی، عبدالله برزگر، ابراهیم رحیمی و آرش ضیغمی تعلق گرفت.
در ادامه نیز روسای نمونه ادارات شهرستان های استان فارس معرفی و از زحمات و تلاش های ایشان تقدیر به عمل آمد.
خدانظر انصاری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لارستان؛ هادی وثوقی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان داراب؛ علی اکبر کشاورزی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد؛ جمال خداپرست، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون؛ جواد مهدی پور، رئیس پارک ملی قطرویه؛ رسول کرمی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فراشبند و ابراهیم حیدری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز به عنوان روسای نمونه استانی معرفی و از آنان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/