اوج گیری دوباره کرونا در روزهای اخیر و شروع موج پنجم
اوج گیری دوباره کرونا در روزهای اخیر و شروع موج پنجم

به گزارش پگاه خبر؛مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار جدید به دلیل ابتلا به کرونا یا دارا بودن علائم مشکوک، در بیمارستان‌های فارس پذیرش و بستری شده‌اند. دکتر سید روح‌الله حسینی سه‌شنبه اول تیرگفت: مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار جدید به دلیل ابتلا به کرونا یا دارا بودن علائم مشکوک، در بیمارستان‌های فارس پذیرش و بستری شده‌اند.

دکتر سید روح‌الله حسینی سه‌شنبه اول تیرگفت: مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان فارس بستری هستند، به ۱۰۵۵ نفر افزایش پیدا کرده است که از این تعداد، ۱۲۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی از انجام یک میلیون و ۶۲ هزار و ۸۵ تست تشخیص کرونا ویروس در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، اول تیر، در فارس خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۵۱ هزار و ۶۲۱ تست تشخیصی مولکولی و ۱۱۰ هزار و ۴۶۴ مورد تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در فارس از افراد مشکوک تهیه و بررسی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با انجام تست‌های مولکولی ۲۷۲ هزار و ۸۲ بیمار مثبت قطعی و با تست‌های سریع ۱۷ هزار و ۱۳۴ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۹ هزار و ۲۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی با ابراز خرسندی از اینکه ۲۶۳ هزار و ۶۵۸ بیمار مبتلا به کرونا طی این مدت در فارس بهبود پیدا کرده‌اند، از مرگ سه بیمار دیگر ابراز تاسف و اضافه کرد: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۴۷۵۴ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش مبتلایان در بعضی از شهرستان ها هستیم و این موضوع می تواند نشانه هایی از اوج گیری دوباره کرونا و شروع موج پنچم باشد.

حسینی گفت: این افزایش موارد ابتلا و بستری در فارس ناشی از ساده انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی بوده و ضروری است که به صورت جدی تر نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی اقدام کنیم.

طی روزهای اخیر، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، خصوصا بین جوانان در نقاط مختلف استان فارس به ویژه شهر شیراز، کاهش قابل توجهی یافته است و روزانه شاهد تردد شماری از شهروندان فاقد ماسک، برگزاری میهمانی و دورهمی و انجام مسافرت‌ هستیم.

انتهای پیام/