نتایج انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان شیراز اعلام شد
نتایج انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان شیراز اعلام شد

فرماندار شهرستان شیراز ضمن تبریک و گرامیداشت حماسه حضور با شکوه مردم عزیزمان در پای صندوق‌های رای تعداد آرای مأخوذه به تفکیک هریک از کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان را اعلام کرد.

به گزارش پگاه خبر؛محمد رضا امیری شامگاه شنبه ۲۹ خرداد با اشاره به تعداد یک میلیون و ۳۶۴ هزار نفری واجدین شرایط رای گیری در این شهرستان، این انتخابات را یکی از سالم ترین و امن ترین انتخابات ها برشمرد و افزود: از مجموع ۴۳۳ هزار و ۱۷۱ آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه این شهرستان ۳۸۳ هزار و ۳۳۸ رای صحیج به نام نامزد ها بوده که  سید ابراهیم رئیسی الساداتی با ۲۹۰ هزار و ۴۲۶ رای حائز بیشترین تعداد آرای این شهرستان شد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز اظهار کرد: برای محسن رضائی میر قائد ۳۸ هزار و ۸۱۰ رای، عبدالناصر همتی۳۶ هزار و ۶۶ رای و برای سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۱۸ هزار و ۱۶ رای شمارش و ثبت شده است.
فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به مشارکت قریب به ۳۲ درصدی واجدین شرایط اخذ رای شهرستان شیراز در انتخابات تصریح کرد: با توجه به برگزاری دو انتخابات هم زمان ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و بر اساس قانون در شرایطی که دو انتخابات با هم برگزار می شود، اولویت شمارش و جمع بندی و ارسال نتیجه با انتخاباتی است که در سطح ملی برگزار می‌شود.
به گفته امیری؛ براین اساس، اعضای هیئت اجرایی و نظارت و دست‌اندرکاران مکلف بودند که هم درون شعبه و هم در جمع بندی نتایج ابتدایی، انتخابات ریاست جمهوری و نتایج آن را جمع‌بندی کنند و به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال کنند که این کار تا عصر شنبه حوالی غروب انجام و به مراجع ذی ربط ارسال شد.
فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به اینکه مردم عزیز، نامزدها و هواداران نامزدهای شورای اسلامی شهر ها انتظار دارند که نتایج انتخابات را به سمع و نظر آنها برسانیم، اظهار کرد: شیراز به عنوان یکی از کلان‌شهرهای مهم کشور دارای بیشترین تعداد شعب اخذ رای در استان فارس است که حدود یک چهارم از این شعب در شهر شیراز قرار دارد؛ علیرغم خستگی زیاد دست اندرکاران و مسئولینی که در ستاد انتخابات مشغول هستند به ویژه نیروهای فناوری، بلافاصله پس از بررسی آرای ریاست جمهوری، کار بررسی آراء شعب اخذ رای شوراهای شهر آغاز شده است.
فرماندار شیراز با اشاره به اینکه قرار بود انتخابات شورای شهر شیراز تمام الکترونیک برگزار بشود که در ساعات اولیه صبح به دلیل هم حضور گسترده مردم و ترافیک بالای شبکه سیستم انتخابات الکترونیک دچار اختلال اندکی شد، اضافه کرد: ناگزیر شدیم در برخی از شعب و آن هم برای مدت کوتاهی به شکل دستی رای مردم را بگیریم.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با تاکید بر تعهد بالای اعضای هیئت های اجرایی و نظارت در حفاظت از آرای مردم و همچنین حقوق نامزدها ابراز کرد: این هیات ها دقت و حساسیت بالایی دارند که آرای تک تک مردم چه آنهایی که در صورتجلسه دستی و چه آنهایی که به شکل الکترونیک وارد شده با هم تطبیق داده شود و جمع‌بندی گردد، از این رو این کار یک مقدار دقت و حساسیت و زمان بیشتری می گیرد.
فرماندار شهرستان شیراز بیان کرد: این وضعیت در سایر شهرهایی که انتخابات به شکل الکترونیک برگزار شده است نیز اتفاق افتاده است.
رئیس شورای تامین شهرستان شیراز تصریح کرد: مردم، نامزدها و هواداران شان به هیچ وجه به مسائلی که برخی افراد مسئله‌دار در فضای مجازی مطرح می‌کنند، توجه نکنند و اطلاعات دقیق را تنها و صرفاً از طریق هیئت اجرایی و هیئت نظارت و کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان دنبال کنند.
فرماندار شهرستان شیراز در پایان تاکید کرد: نتیجه هایی که از انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز و شهرهای تابعه در فضای مجازی منتشر شده است مورد تایید نیست و توصیه می‌کنم که به این لیست‌ها توجهی نکنید.

انتهای پیام/