همکاری دانشگاهیان و نخبگان بامراکزمرتبط ساخت تجهیزات دفاعی
همکاری دانشگاهیان و نخبگان بامراکزمرتبط ساخت تجهیزات دفاعی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: صنعت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران دنیا را به حیرت واداشته است؛ بنابراین لزوم همکاری همه جانبه مراکز نظامی با دانشگاهیان برای پیشبرد اهداف پدافندی کشورمان را بیش از پیش می طلبد.

به گزارش پگاه خبر؛ابراهیم عزیزی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دستاوردهای صنعت نظامی و دفاعی کشورمان اشاره کرد و گفت: در طول سالهای انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی و امنیتی با بهره گیری از ظرفیت مدیریت جهادی توفیقات بسیار مطلوبی را بدست آوردیم؛ بنابراین وقتی که قدرت موشکی و پدافندی ایران اسلامی را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنیم، قابل قیاس با ابتدای پیروزی انقلاب و قبل از آن نخواهد بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: در جنگ تحمیلی از تجهیزات دفاعی و نظامی  برخوردار نبودیم و حتی وارد کننده برخی از ادوات تسلیحاتی بودیم، اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی که در این حوزه حاکم بوده است، می توانیم ادعا کنیم که جز کشورهای پیشرفته صنعت نظامی و دفاعی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در حال حاضر ما نه تنها نیازهای دفاعی خود را تامین می کنیم، بلکه به عنوان یک صادر کننده تجهیزات نظامی و دفاعی هم محسوب می شویم و چنین دستاوردی را نیز باید مرهون مدیریت جهادی باشیم؛ بنابراین وقتی چنین روحیه ای در سایر صحنه ها و عرصه ها هم وارد شود معنا و مفهومش این بوده که می توانیم در بخش های دیگر هم با همین رویکرد نیازهای خود را تامین کنیم.

رئیس کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: امروزه سربلند و عزتمندانه با امکانات و تجهیزات دفاعی و نظامی داخلی از کیان نظام اسلامی دفاع می کنیم و ما این موضوع را مرهون مردان بزرگی همچون شهید طهرانی مقدم هستیم؛ لذا اگر روحیه طهرانی مقدم ها وارد عرصه های دیگر هم نظیر صنعت، کشاورزی و خودرسازی شود؛ قطعا شاهد یک تحول عظیمی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: قطعا برای پیشبرد هرچه بهتر صنعت دفاعی و نظامی کشورمان باید همکاری دانشگاهیان و نخبگان با مراکز مرتبط ساخت تجهیزات دفاعی به نقطه اوج برسد؛ چرا که جوانان این مرز و بوم با توانمندی هایی که دارا هستند، می توانند در همه زمینه ها جهانیان را به حیرت واردارند.

انتهای پیام/