۱۰آثارملی فرهنگی‌تاریخی در فارس به ثبت رسیده است
۱۰آثارملی فرهنگی‌تاریخی در فارس به ثبت رسیده است

به گزارش پگاه خبر؛مراتب ثبت ۱۰ اثر در فهرست میراث فرهنگی-تاریخی ملی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار فارس ابلاغ شد. در نامه دکتر علی‌اصغر مونسان به عنایت‌الله رحیمی آمده است: این میراث ها شامل خانه جمال تیره گل در بافت قدیم شیراز، بقایای پل آسعدی در دهستان ابرج شهرستان مرودشت، زورخانه […]

به گزارش پگاه خبر؛مراتب ثبت ۱۰ اثر در فهرست میراث فرهنگی-تاریخی ملی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار فارس ابلاغ شد.

در نامه دکتر علی‌اصغر مونسان به عنایت‌الله رحیمی آمده است: این میراث ها شامل خانه جمال تیره گل در بافت قدیم شیراز، بقایای پل آسعدی در دهستان ابرج شهرستان مرودشت، زورخانه آستانه در بافت قدیم شیراز، محوطه قلعه غیاث در شهرستان لامرد، بانک ملی لارنو (میراث معماری معاصر) در شهر جدید لار و تاسیسات آبرسانی بمشق در شمال شرقی شهر کازرون است.

همچنین قلعه شیریان، قلعه مسجدو و قلعه لیت در شهرستان لامرد و سیستم آبرسانی ده فاضل در دهستان رستاق شهرستان نی‌ریز از دیگر میراثی است که در فهرست آثار ملی منقول و غیرمنقول فرهنگی-تاریخی کشور به ثبت رسیده است.

در نامه مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار فارس آمده است: هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت این آثار شود برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/