شبکه نظارتی بیش از ۱۳ هزار نفربه شعب نظارت دارد
شبکه نظارتی بیش از ۱۳ هزار نفربه شعب نظارت دارد

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام «محمد عباس زاده»، امروز (سه شنبه ۲۵ خرداد)گفت: شبکه نظارت به عنوان شاخصه سلامت و صحت انتخابات معرفی می شود این نظارت از ارکان انتخابات از وزارت کشور آغاز و تا شعب اخذ رای ختم می شود. رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس با اشاره به اینکه اعلام […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام «محمد عباس زاده»، امروز (سه شنبه ۲۵ خرداد)گفت: شبکه نظارت به عنوان شاخصه سلامت و صحت انتخابات معرفی می شود این نظارت از ارکان انتخابات از وزارت کشور آغاز و تا شعب اخذ رای ختم می شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس با اشاره به اینکه اعلام صحت انتخابات هر شعبه، تعداد آرای هر شعبه و تایید آن همه بر عهده هیئت نظارت است و مجموع آن را این شبکه نظارت بر عهده دارد تا بتواند صحت انتخابات را تایید کند، افزود: آموزش های مختلف برای افراد این شبکه در نظر گرفته ایم و انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیئت های نظارت شهرها و مناطق در پنج ناحیه تقسیم بندی شدند و با آخرین قوانین نظارت بر انتخابات و همچنین مسائل حقوقی و جلوگیری از تخلفات آشنا شدند، اظهار کرد: در ۳۶ شهرستان و ۵۸ بخش استان فارس، بیش از سه هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای وجود دارد که شبکه نظارتی که به این شعب نظارت دارد، بیش از ۱۳ هزار نفر خواهد بود.

حجت الاسلام عباس زاده با تاکید بر اینکه در سطح شیراز تاکنون ۸۳۰ صندوق اخذ رای وجود دارد، تاکید کرد: بیش از ۲ هزار نفر ناظر در شیراز وجود دارد.

وی با یادآوری این مطلب که از این رو لازم است دوره های مختلفی باید گذاشته شود که این دوره ها در حال برگزاری است و افراد با تخلفات و گزارش نویسی آشنا شدند، خاطر نشان کرد: در هر شهرستانی قاضی کشیک حضور داشته باشد تا بتواند کارهای مربوطه را انجام دهد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس با تاکید بر اینکه از لحاظ قانونی هیچ نقشی برای نظارت به انتخابات شوراها نداریم، افزود: بخش اعظمی از آموزش ها به صورت آنلاین و بخشی به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می دهیم.

وی با یادآوری این مطلب که به خاطر شیوع بیماری کرونا، ۲۰ درصد صندوق ها افزایش یافته اند، تاکید کرد: مناطقی که تعداد آرا بالا باشد از تعداد ناظرین بیشتری استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام عباس زاده در خصوص تخلفات انتخاباتی ریاست جمهوری، افزود: پرونده های مختلفی برای تخلفات تشکیل می شود البته برخی از تخلفات با تذکر موضوع پیگیری می شود و در حیطه تبلیغات انتخابات مواردی که لازم باشد دادستان ورود پیدا می کند و ما هم در صورت ایجاد پرونده آن را به دادگستری اعلام می کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرهای بزرگ به صورت کاملا الکترونیک است، افزود: انتخابات ریاست جمهوری به صورت نیمه الکترونیک برگزار می شود.

انتهای پیام/