داشتن حس تعصب نسبت به استان با فکر جهانی، برنامه ریزی ملی انجام می شود
داشتن حس تعصب نسبت به استان با فکر جهانی، برنامه ریزی ملی انجام می شود

مهرابی گفت: نقد منصفانه رسانه بدون نگاه سیاسی می‌تواند در تمامی زمینه ها مثمر ثمر واقع شود و مطالبه گری رسانه باید در راستای اهداف مردم باشد لذا سهم رسانه‌ها برای بهبود وضعیت استان باید مشخص شود.

به گزارش پگاه خبر؛مهرابی معاون سپاه فجر فارس امروز در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه استان فارس که با عنوان “رسانه، توسعه و مردم سالاری دینی” برگزار شد، با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات جایگاه رسانه را بسیار اساسی دانست.

وی با اشاره به حس تعصب مثبت نسبت به جغرافیای زیستی، آن را مایه توسعه عنوان کرد و گفت: در برخی از مناطق پیشرفت به صورت مناسبی انجام شده که ناشی از همکاری تمامی اعضا آن منطقه بوده است لذا با حفظ وحدت و انسجام پیش برد.

مهرابی با بیان اینکه داشتن حس تعصب نسبت به استان با فکر جهانی، برنامه ریزی ملی و عمل استانی انجام می شود اظهار داشت: در بین نمایندگان مردم استان فارس این موضوع مطرح شده است و اگر اتفاق نظر رخ دهد می توان پیشرفت کرد.

معاون سپاه فجر استان فارس سند چشم انداز ۱۴۰۴ استان فارس را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: پیگیری موضوعات مطرح شده در این سند یکی از کارکرد رسانه‌ها است لذا فارس یکی از استان های کشور است که توسعه آن در نهایت توسعه کشور را به دنبال دارد، پس پیگیری این سند باید با یک حرکت استانی دنبال شود.

این مقام مسئول رسانه، توسعه و مردم سالاری دینی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: باید در راستای شفاف سازی بخش توسعه اقدامات مناسبی رخ دهد.

مهرابی با اشاره به اینکه نقد منصفانه رسانه بدون نگاه سیاسی می تواند در تمامی زمینه ها مثمر ثمر واقع شود، تاکید کرد: مطالبه گری رسانه باید در راستای اهداف مردم باشد لذا سهم رسانه‌ها برای بهبود وضعیت استان باید مشخص شود و مسئول ما باید در معرض سئوال قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به عنوان یک ایرانی علاقمند به حفظ چارچوب نظام، باید به رفتارهای دشمن و رسانه‌های بیگانه دقت کنیم؛ در نظام مردم سالاری مردم به معنی واقعی کلمه ارباب رجوع باشند، نه اینکه مسئول، رئیس باشد و بقیه مکلف به اجرا باشند.

معاون سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه در مسیر مردم سالاری دینی رسانه ها رسالت دارند اظهار داشت: مسئولان باید در خصوص عملکردشان مورد سوال قرار بگیرند؛ در موضوع انتخابات دشمنان مشغول به کار هستند و اکنون دشمن انتخابات را مورد هجمه قرار داده اند لذا ما به عنوان یک ایرانی تکلیف داریم نسبت به این موضوع بی تفاوت عبور نکنیم.

مهرابی تحریم ها را طراحی دشمن برای اثرگذاری بر محیط سیاسی کشور دانست و ابراز کرد: دشمنان اگر ببینند تحریم بر انتخابات تأثیرگذاری منفی دارد، حتما ادامه می دهند.

این مقام مسئول، راه اندازی تریبون آزاد در سطح شهر شیراز را اقدامی مناسب دانست، اما با این شرط که فرصت پاسخگویی به پرسش افراد فراهم شود؛ گاها این اتفاق رخ نمی دهد و کار نتیجه برعکس دارد.

معاون سپاه فجر فارس با تاکید براینکه همه مشکلات کار دشمن و تحریم نیست، بر لزوم ارزیابی ایرادات موجود در ساختار مدیریتی توسط رسانه تاکید کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد نقش رسانه در بهبود شرایط و ایجاد بسترهای توسعه باید ابتدا توسط اهالی رسانه به خوبی درک شود.
وی با یادآوری این موضوع که رسانه هم در تولید با مشکل مواجه است، اخبار پوششی و نشست های خبری و… را در ساختار رسانه کم اهمیت دانست و افزود: باید در مورد روش و راه تولید محتوای رسانه، در حوزه های مختلف، به دنبال راهکارهای اثرگذار باشیم.

انتهای پیام/