میزان رشد شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیانی فارس بیش از ۱۲۰ درصد بوده است
میزان رشد شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیانی فارس بیش از ۱۲۰ درصد بوده است

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت و توسعه صنایع پیشرفته کشور، دکتر رضا تقی‌پور، با اشاره به اینکه توسعه صنایع های‌تِک در فارس اساسی است، عنوان کرد: توسعه این حوزه با فکر و اندیشه و خلاقیت سر و کار دارد. وی با بیان اینکه نباید از […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت و توسعه صنایع پیشرفته کشور، دکتر رضا تقی‌پور، با اشاره به اینکه توسعه صنایع های‌تِک در فارس اساسی است، عنوان کرد: توسعه این حوزه با فکر و اندیشه و خلاقیت سر و کار دارد.

وی با بیان اینکه نباید از سایر بخش‌های صنعت غافل شد، اظهار کرد: با توجه به وجود دانش دارویی لازم و فعالیت شرکت‌های داروسازی معتبر و همچنین تعدد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، یکی از خواسته‌های استان فارس توجه به صنعت داروسازی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با اشاره به اینکه فارس بخشی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند، خواستار تقویت این صنعت شد.

  دکتر رحیمی افزود: تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان استان استاندارد و قابل رقابت با نمونه‌های مطرح جهانی است.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود با توجه به سابقه خوب استان در زمینه صنایع الکترونیک اقدامات مطلوبی در زمینه‌ لیزر، ماژورهای خودرو و صنایع نظامی و… صورت گیرد، بیان کرد فارس در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان رشدی شایان توجه به ارمغان آورده است.

وی گفت: میزان رشد شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیانی فارس بیش از ۱۲۰ درصد بوده است و بسیاری از محصولات آنها تجاری‌سازی شده؛ اما از بنیه قوی مالی برخوردار نیستند و نیاز به حمایت دارند.

دکتر رحیمی با اشاره به اینکه ظرفیت مناسبی نیز در حوزه صنایع غذایی و گیاهان دارویی وجود دارد، بیان داشت: این موضوع می تواند در زمینه‌های مختلف موجب جذب سرمایه‌گذاری شود، برای مثال فارس در زمینه گیاهان دارویی استان مقام اول کشور در منابع طبیعی به شمار می‌رود و در حوزه کاشت دیمی گل محمدی مقام نخست کشور را از آن خود کرده که این محصولات باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شوند و می‌توان با توجه به پتانسیل موجود با راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی وسرمایه‌گذاری گام‌های موثری برداشت.

وی همچنین به تشریح توان استان در حوزه صنایع معدنی پرداخت و تصریح کرد: برخی اقدامات در این استان در زمینه صنایع معدنی برای نخستین بار در کشور در حال رقم خوردن است و صنایع بالا دستی و پایین دستی جای بسیاری برای سرمایه گذاری دارند، در این راستا فولاد پاسارگاد از نمونه‌های شایان ذکر است و بعضی دستاوردها مانند تولید الکترود در این مجموعه برای اولین بار در کشور در فارس رخ داده است.

انتهای پیام/