تبدیل زندان‌ها به تربیتگاه،شخصیت زندانیان به صورت ریشه‌ای بازسازی شود
تبدیل زندان‌ها به تربیتگاه،شخصیت زندانیان به صورت ریشه‌ای بازسازی شود

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی با اشاره به سخن رهبری در خصوص تبدیل زندان‌ها به تربیتگاه تصریح کرد: در زندان‌های سراسر کشور عمده برنامه‌ها را بر روی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی متمرکز کرده‌ایم تا به موضوع بازسازی شخصیت زندانیان به صورت ریشه‌ای و عمیق پرداخته شود.

به گزارش پگاه خبر؛رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به همراه جمعی از اعضای شورای قضایی استان فارس با آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس دیدار کرد.

محمدمهدی حاج‌محمدی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، اظهار کرد: برای فعالیت‌ها و برنامه‌هایمان در زندان‌ها، راهبردی بهتر از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب پیدا نکردیم.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل زندان‌ها به تربیتگاه تصریح کرد: در زندان‌های سراسر کشور عمده برنامه‌ها را بر روی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی متمرکز کرده‌ایم تا به موضوع بازسازی شخصیت زندانیان به صورت ریشه‌ای و عمیق پرداخته شود.

حاج‌محمدی درخصوص دغدغه زندانیان پس از آزادی گفت: کارهایی در حوزه اشتغال انجام شده و به صورت بی‌سابقه پس از انقلاب، رقم ۵۴ درصدی اشتغال در سال گذشته محقق شده است که بنا داریم ضمن تثبیت این آمار، بر اساس تأکید رئیس قوه قضائیه رقم  ۸۰ درصدی اشتغال محکومان واجد شرایط را  در سال جاری محقق کنیم.

وی با اشاره به طرح زندگی در زندان، از حضور مؤثر روحانیون و طلاب در زندان‌ها گفت و اضافه کرد: در همین راستا مراسم اعتکافی با بیش از ۱۰ هزار زندانی و طلبه برگزار شد.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به حضور و مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی در زندان‌ها گفت: هر ماه تشییع پیکر یک شهید گمنام را در زندان داریم و واکنشهای متفاوت و جالبی را از سوی زندانیان شاهدیم.

وی با تأکید بر توجه ویژه به خانواده‌های زندانیان بیان کرد: با حساس کردن بخش‌های مختلف مردم در سال گذشته علی‌رغم وجود کرونا کمک ها به ستاد دیه دو و نیم برابر سال قبل بوده است.

شاهد تحول مثبت در زندان ها هستیم

آیت‌الله لطف‌الله دژکام،‌ نماینده ولی‌فقیه در استان فارس نیز در نشست با رئیس سازمان زندانها و هیئت همراه اظهار کرد: از پیگیری‌ و تلاش‌های صورت گرفته تشکر می‌کنیم و می‌بینیم که تحولی مثبت در امور زندان‌ها رقم خورده است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نظام حکمرانی باید تغییر کند، گفت: نظام حکمرانی منظور همان سیستم است که در صورت ناکارآمدی  باید تغییر و بهبود پیدا کند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: یکی از علل اینکه توفیق کامل حاصل نمی‌شود این است که برای یک راهبرد هرکس، هرکاری خودش خواسته انجام داده و یک حرکت مداوم نبوده است.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه مدیران ما، مدیران برنامه هستند، گفت: درست آن است که استراتژی با رفت و آمد یک مدیر تغییر نکند.

وی با ذکر اینکه جوانان کشور می‌توانند تغییرات را ایجاد کنند، بیان کرد: سیستم را باید برای همه کارشناسان و مسئولان توضیح داد تا به یک فرهنگ تبدیل شود و بدانید که با یک گل بهار نمی‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود پایش مداوم عملکرد و تقویت بدنه کارشناسی دستگاه‌ها را امری ضروری قلمداد کرد.

انتهای پیام/