جشنواره ملی پویانمایی به میزبانی هرمزگان برگزار می شود
جشنواره ملی پویانمایی به میزبانی هرمزگان برگزار می شود

استاندار هرمزگان گفت: سومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی ایران به میزبانی هرمزگان در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر فریدون همتی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا، برگزاری جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی ایران به تاخیر افتاد، اظهار داشت: سومین دوره از این رویداد فرهنگی، نیمه دوم سال جاری به میزبانی هرمزگان برگزار می شود.

وی افزود: در نخستین نشست ستاد استانی ،  کمیته های مختلفی برای برگزاری هر چه باشکوه تر  این جشنواره تعیین شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این جشنواره دستاوردهای بسیار خوبی برای استان خواهد داشت، گفت:  با توجه به گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا،  برنامه های این جشنواره که در سطح وسیعی تدارک دیده شده، می تواند زمینه نشاط فرهنگی را در استان و به ویژه در قشر هنرمندان فراهم کند.

 وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با صدا و سیما، برنامه های مختلفی به منظور معرفی توانمندی های مختلف هرمزگان در رسانه ملی تولید و از بستری که در قالب برگزاری این جشنواره فراهم خواهد شد، توانمندی های استان به تصویر کشیده می شود.

دکتر همتی، فرهنگ، پوشش سنتی، صنایع دستی، هنرهای بومی و جاذبه های بخش گردشگری را بخشی از   توانمندی های استان برشمرد و گفت: این جشنواره فرصت خوبی را برای آشنایی مردم مناطق مختلف دنیا با آداب و سنن استان فراهم خواهد کرد.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به منظور واگذاری میزبانی این جشنواره به هرمزگان، تصریح کرد: از ظرفیت همه نخبگان و هنرمندان در برگزاری بخش های مختلف جشنواره ملی پویانمایی بهره خواهیم برد.

گفتنی است،  پیش از این و در مردادماه ۹۸، تفاهم نامه ای به منظور واگذاری میزبانی این جشنواره به هرمزگان بین استاندار هرمزگان و معاون امور استان های صدا و سیما به امضاء رسیده بود که به دلیل شیوع کرونا اجرای آن متوقف شده بود.

انتهای پیام/