دستگاه های برنامه ریزبر اساس تفکری برنامه محور عمل کنند
دستگاه های برنامه ریزبر اساس تفکری برنامه محور عمل کنند

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه مانع‌زدایی، پشتیبانی و تولید به عنوان مطالبات رهبر معظم انقلاب و اهداف کلان کشور و چارچوبی کلی مشخص شده‌اند، عنوان کرد: دستگاه‌های متخصص در امر برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی باید فرمت ویژه‌ای برای تحقق این […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه مانع‌زدایی، پشتیبانی و تولید به عنوان مطالبات رهبر معظم انقلاب و اهداف کلان کشور و چارچوبی کلی مشخص شده‌اند، عنوان کرد: دستگاه‌های متخصص در امر برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی باید فرمت ویژه‌ای برای تحقق این اهداف تدوین کرده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهند.
استاندار فارس با تاکید بر اهمیت چگونگی دستیابی به این اهداف خاطرنشان کرد: بی تردید این مسیر نیازمند تعریف استراتژی، راهبرد،سیاست، برنامه، هدف‌های عملیاتی ، اقدام و تعریف پروژه است.
وی با تاکید بر اینکه تمرکز گرایی مانع تحقق اهداف کلان ذکر شده است، گفت: اگر می‌خواهیم کشور توسعه پیدا کند باید راهکار مشکلات را از سطوح پایین تر و محلی به مرکز ارائه دهیم.
دکتر رحیمی بیان کرد: فرمت و ساختاری که دستگاه های متخصصی همچون برنامه و بودجه برای دستیابی به اهداف کلی کشور ترسیم می‌کنند باید قابل اعتماد بوده و با خصوصیات دستگاه‌های اجرایی مختلف همخوانی داشته باشد.
استاندار فارس از دستگاه های برنامه ریز و فرابخشی خواست ضمن بیان مشکلات به ارائه راهکارهای مناسب برای آنها بپردازند و بر اساس تفکری برنامه محور عمل کنند.
وی با بیان اینکه بعضی دستگاه ها نیز وظیفه تسهیل مسیر برای تحقق اهداف کلان را بر عهده دارند، افزود: دستگاه های زیرساختی همچون راه، آب، برق و… از این دسته محسوب می‌شوند.
دکتر رحیمی همچنین مانع زدایی و هموار کردن راه تحقق اهداف کلان را در حیطه وظایف دستگاه هایی همچون محیط زیست و استاندارد دانست و بر لزوم همراهی همه جانبه این مجموعه تاکید کرد.
استاندار فارس با اشاره به اینکه هر یک از دستگاه های اجرایی گزارشی از عملکرد خود در سال ۹۹ و پیش بینی عملکرد در سال جاری ارائه داده‌اند عنوان کرد: همه این مسائل باید منجر به نتایجی ملموس در آمارها و اعداد و ارقام بشود.
وی با بیان اینکه برنامه مقدماتی بر اساس مفروضات شکل میگیرد، تحقق این برنامه‌ها را نیازمند شناخت مجموعه و تخصص آن دانست.
استاندار فارس با اشاره به اینکه باید بدانیم بر مبنای اولویت ها در چه مسیری گام برمیداریم یادآور شد: همانگونه که در مباحث انتخاباتی نیز مشاهده می‌کنید موضوع اقتصاد به مطالبه مهم مردم، مقام معظم رهبری و محور تلاش‌های دولت تبدیل شده است اما اظهار نظر در این خصوص باید در چارچوب منافع نظام و به گونه ای باشد که جامعه را به سمت امیدواری و نشاط هدایت کند.
وی با بیان اینکه همه ما معلول هایی همچون گرانی، تورم، بیکاری و… را میشناسیم، اظهار کرد: امروز نیازمند پرداختن به علت ها و راهکارهای عملیاتی برای رفع آنها هستیم.

دکتر رحیمی افزود: بی شک در همه دولت ها نقاط ضعف و قوتی وجود دارد اما امروز باید به جای سیاه نمایی به بیان برنامه ها برای تغییر شرایط اشاره کنیم.
وی با بیان اینکه واقعیت هایی همچون تحریم، کرونا ، نیاز به بهبود سرمایه گذاری، استفاده از پتانسیل هاو… وجود دارند، خاطرنشان کرد: منتقدان باید بگویند برای هر یک از این مواردقرار است چه کاری انجام دهند.
استاندار فارس تاکید کرد: مجریان آینده سه وظیفه ساختاری دولت سازی،ملت سازی و ممانعت از ایجاد گسل بین دولت و ملت را بر عهده دارند که باید برای آن برنامه ریزی کنند.
وی اظهار کرد : به جای فرار از واقعیت ها باید آنها را پذیرفت و بر اساس این واقعیت ها برنامه عملیاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/