تور‌های تخصصی تاثیربه سزایی درمعرفی آثارتاریخی ورونق گردشگری دارد
تور‌های تخصصی تاثیربه سزایی درمعرفی آثارتاریخی ورونق گردشگری دارد

به گزارش پگاه خبر؛جمشید معینی افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که ویروس کرونا به وجود آورده اجرای تور‌های تخصصی گردشگری با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و ظرفیت‌های محدود در این استان امکان پذیر است. وی با بیان این که خلاقیت در گردشگری توسعه این صنعت را به همراه دارد، افزود: در حال حاضر […]

به گزارش پگاه خبر؛جمشید معینی افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که ویروس کرونا به وجود آورده اجرای تور‌های تخصصی گردشگری با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و ظرفیت‌های محدود در این استان امکان پذیر است.

وی با بیان این که خلاقیت در گردشگری توسعه این صنعت را به همراه دارد، افزود: در حال حاضر گردشگری فارس به تحول اساسی و خلاقیت نیاز دارد و این موضوع تنها با همکاری بخش خصوصی و فعالان این حوزه امکان پذیر است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان این که آژانس‌های مسافرتی تنها گردشگر فرست نباشند تأکید کرد: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و محدود کردن ظرفیت تور‌ها و همچنین خلاقیت و ابتکار در اجرای تور‌ها می‌توان گردشگری در این استان را به روز‌های اوج خود بازگرداند.

معینی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده می‌توان تور‌های خاصی برای انواع سلیقه‌های گردشگران تعریف کرد ضمن این که در حال حاضر فارس نیازمند تعریف مسیر‌های جدید گردشگری است.

معینی افزود : برای نمونه می‌توان تور‌های تخصصی عکاسی گردشگری در شب از جاذبه‌های گردشگری و میراث جهانی استان را تعریف و اجرا کرد به طوری که این تور‌ها عملاً در فضای باز و با ظرفیت‌ محدود انجام شود.

وی گفت: بیشتر آثار تاریخی استان نور پردازی در شب را دارا هستند و عکاسان حرفه‌ای می‌توانند در قالب تور‌های تخصصی از این آثار عکس برداری کنند؛ حتی می‌توان اجرای چنین تور‌هایی را برای طلوع و غروب آفتاب در این میراث‌های ملی و جهانی و همچنین رصد ستارگان تعریف کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرد شگری فارس با بیان این که عکاسی در شب جزو علاقمند‌ی بسیاری از گردشگران است، افزود: بی شک اجرای چنین تور‌های تخصصی می‌تواند تاثیر به سزایی در معرفی آثار تاریخی استان و همچنین رونق گردشگری داشته باشد.

وی تأکید کرد: می‌توان در فارس تور‌های رالی خانوادگی نیز برگزار کرد که براساس برنامه ریزی‌ها اجرای این تور‌ها با همکاری کانون اتومبیلرانی امکان پذیر است ؛ این تور‌ها باید با توجه به شرایط سنی فرزندان در خانواده‌ها شامل کودک، نوجوان و جوان و مطابق سلیقه آن ها و همچنین همراه با یک پیوست فرهنگی سفر تعریف و اجرا شود.

معینی با اشاره به این که شیراز شهر جهانی صنایع دستی است و از این فرصت باید نهایت استفاده را ببریم، افزود: شیراز باید به عنوان شهر خلاق صنایع دستی هم به جهانیان شناخته شود و از این رو تعریف تور‌های گردشگری با محوریت صنایع دستی می‌تواند گامی بلند در این عرصه باشد.

وی ادامه داد: فروش تور‌های تخصصی صنایع دستی با هدف معرفی این محصولات، آشنا سازی گردشگران با نحوه ساخت و تولید محصولات و همچنین فروش آن هم اکنون یک ضرورت محسوب می‌شود چرا که رقابت دیگر شهر‌ها و حتی کشور‌ها در این حوزه را شاهد هستیم.

‌معینی  اضافه کرد: در قالب این تور‌ها گردشگران می‌توانند آموزش‌های اولیه و همچنین تخصصی صنایع دستی را ببینند و بنا به سلیقه‌ای که دارند محصولی را تولید کنند و به یادگار به شهر و دیارشان ببرند.

انتهای پیام/