عملیات اجرایی ساخت ۸۸۶ واحد مسکونی ویژه اقشار آسیب پذیر در فارس آغاز شد
عملیات اجرایی ساخت ۸۸۶ واحد مسکونی ویژه اقشار آسیب پذیر در فارس آغاز شد

به گزارش پگاه خبر؛با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور عملیات اجرایی ساخت ۸۸۶ واحد مسکونی ویژه خانوارهای نیازمند و اقشار آسیب پذیر در استان فارس آغاز شد. حجه الاسلام حسین روحانی نژاد حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور روز چهارشنبه در این آیین که به صورت نمادین با آغاز عملیات […]

به گزارش پگاه خبر؛با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور عملیات اجرایی ساخت ۸۸۶ واحد مسکونی ویژه خانوارهای نیازمند و اقشار آسیب پذیر در استان فارس آغاز شد.
حجه الاسلام حسین روحانی نژاد حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور روز چهارشنبه در این آیین که به صورت نمادین با آغاز عملیات اجرایی ۴۲ واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای دو عضو معلول در شیراز انجام گرفت بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای تامین مسکن نیازمندان و مددجویان تاکید کرد .
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور با برشمردن ماموریت های بنیاد مسکن با مشارکت خیرین و حساب ۱۰۰ امام راحل اظهار داشت : تامین مسکن نیازمندان و مددجویان از ماموریت های اصلی بنیاد مسکن است ، بنیاد مسکن ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را با اعطای تسهیلات کم بهره ۵۰ میلیون تومانی و کمک رایگان ۳۰ میلیون تومانی در سطح کشور کلید زده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: احداث مسکن محرومان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که این بنیاد با تمام توان سعی در اجرای این مطالبه دارد.
وی اضافه کرد : در حال حاضر در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات بسیار خوبی در سایه همدلی و همراهی با مجموعه مدیران استانی به وجود آمده و حمایت های خوبی هم از سوی مسوولان و دولت انجام شده که مطلوب ارزیابی می شود.
وی با اشاره اینکه نتیجه این همدلی ارائه خدمات بسیار زیاد و برجسته در همه استان های کشور و استان فارس بوده است، گفت: خوشبختانه هم اکنون کار ساخت ۸۸۶ واحد مسکن محرومان شهری در استان فارس آغاز شده که بزودی به پیشرفت بسیار خوبی خواهد رسید و امیدواریم طی سه سال آینده این طرح ها به بهره برداری برسد.
این مسوول افزود: در زمینه احداث مسکن روستایی هم پیشرفت قابل قبولی در همه استان ها حاصل شده و این امیدواری وجود دارد که در آینده ای نزدیک مقدار تعهد شده بنیاد مسکن به بهره برداری برسد. استان فارس در این حوزه ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان را کلید زده است .
روحانی نژاد اضافه کرد: در طرح اقدام ملی مسکن هم احداث یک هزار و ۳۰۰ واحد با قدرت آغاز شده است و این بنیاد با توجه به اعطای تسهیلات به متقاضیان آمادگی همکاری درحد بالاتر را دارد.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری ۲ مطالبه جدی از نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارند که این ۲ مطالبه شامل احداث مسکن محرومان و برطرف شدن مشکلات مردم پس از بلایای طبیعی است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این نهاد احداث مسکن بادوام را در سیاست‌های اصلی خود قرار داده و تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد مسکن روستایی را سامان بخشیده است.
وی با بیان اینکه این نهاد موظف است که برای محرومان سرپناه ایجاد کند افزود: خوشبختانه تاکنون فعالیت‌های خوبی در این راستا داشته و توانسته در اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار نقاط مختلف کشور اقداماتی انجام دهد.
وی اظهار داشت: علاوه بر عمران روستایی، مشارکت در بخش‌های مختلف همچون ایجاد جداره‌ها و موانع در حوادث و بلایای طبیعی، ساختن پل‌ها جزو برنامه‌های این بنیاد قرار دارد و همچنین بازسازی مناطق حادثه دیده در روستا و شهر را برعهده گرفته است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه از همه ظرفیت های قانونی برای حمایت از خیرین مسکن ساز بهره گیری می شود اظهار داشت : نهادهای حمایتی تامین هزینه ساخت ۵ واحد مسکونی از ۸۸۶ واحد ویژه نیازمندان را پذیرفته اند که این واحد ها به صورت رایگان به اقشار آسیب پذیر واگذار می شود .
عطا الله زمانی از کمک بلاعوض ۱۴۰ میلیون تومانی به خانوارهای نیازمند دراین طرح خبر داد و گفت: زمین این واحد های مسکونی توسط دولت تامین شده و از محل حساب ۱۰۰ امام راحل کمک های رایگان به خانوارهای نیازمند و مددجویان داده می شود .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فار ساضافه کرد : سطح اشغال واحد های این طرح حدود ۲۷ درصد ست و طی سه سال اینده به بهره برداری می رسد ، متراژ مفید هر واحد ۷۵ متر مربع است ، علاوه بر این ساخت ۷۲ واحد مسکونی در شهر صدرا شیراز هم کلید خورده است که به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر واگذار خواهد شد .
انتهای پیام/