ظرفیت خیرین برای تامین مسکن نیازمندان نباید فراموش شود
ظرفیت خیرین برای تامین مسکن نیازمندان نباید فراموش شود

به گزارش پگاه خبر؛استاندار فارس با بیان اینکه ظرفیت خیرین برای تامین مسکن نیازمندان نباید فراموش شود اظهارداشت : استان فارس از جمله استان های پیشتاز در ایجاد انجمن خیرین مسکن ساز است و در سالهای گذشته با ساخت یا شروع عملیات دو هزار واحد مسکونی شاخصی کم نظیر در ساخت مسکن نیازمندان بر جای […]

به گزارش پگاه خبر؛استاندار فارس با بیان اینکه ظرفیت خیرین برای تامین مسکن نیازمندان نباید فراموش شود اظهارداشت : استان فارس از جمله استان های پیشتاز در ایجاد انجمن خیرین مسکن ساز است و در سالهای گذشته با ساخت یا شروع عملیات دو هزار واحد مسکونی شاخصی کم نظیر در ساخت مسکن نیازمندان بر جای گذاشته است .
عنایت الله رحیمی روز چهارشنبه در آیین اغاز عملیات اجرایی ساخت ۸۸۶ واحد مسکونی ویژه اقشار آسیب پذیر و خانوارهای دارای دو عضو معلول اظهار داشت : باید تلاش شود که این خانوارها رنجی بیشتر از رنج پرستاری از اعضای معلول نداشته باشند .
وی با بیان اینکه نگهداری از عضو معلول بسیار سخت و مشقت بار است گفت: این سختی بدون داشتن خانه و سرپناه بسیار بیشتر خواهد بود از این رو همه کارگزاران و مسوولان استان و نمایندگان و همه کسانیکه دل در گرو حل مشکلات اجتماع دارند باید تلا شکنند که طرح احداث ۸۸۶ واحد مسکونی در فارس به سرانجام برسد.
استاندار فارس با بیان اینکه افراد مبتلا به معلولیت جسمی و روانی مشکلاتی را برای والدین و خانواده در پی دارند و اغلب ضایعات و اثرات جبران ناپذیری بر وضعیت خانواده وارد می کنند گفت : خانواده های دارای فرزند معلول از نظر عملکردی و سازگاری نسبت به خانواده های فاقد فرزندان معلول دچار مشکلاتی هستند.خانواده های دارای فرزند معلول، دارای مشکلات اجتماعی، عاطفی،مالی، برقراری ارتباط می باشند. بنابراین این خانواده ها به خدمات آموزشی، مشاوره ای و حمایت های روانی و مالی نیاز دارند و جهت کاهش مشکلات خانواده های دارای فرزند معلول نیازمند حمایت های همه جانبه می باشند.
استاندار فارس بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برای تامین مسکن خانوارهای نیازمند تاکید کرد و گفت: خانواده یک نظام اجتماعی است که به عنوان رکن اساسی تربیت، نقش مهمی در حفظ و ارتقا جامعه دارد. فرزندانی که از نظر جسمانی یا ذهنی کم توان هستند، مسایل و مشکلاتی را برای خانواده های خود به وجود می آورند. از یک طرف نگرش نادرست جامعه به معلولان و نگاه ترحم آور مردم به آنها،و از طرف دیگر نگرانی خانواده نسبت به اینده کودک از عمده ترین معضلات خانواده با کودک معلول ذهنی محسوب می گردد.
رحیمی در ادامه گفت: بنیاد مسکن در راستای عمل به منویات رهبر کبیر انقلاب از زمان تاسیس تاکنون ماموریت خود مبنی بر ساخت مسکن برای محرومین، عمران روستایی و بازسازی خانه‌های آسیب دیده از بلایای طبیعی را با موفقیت به انجام رسانده است. و اکنون نیز ساخت ۸۸۶ واحد مسکونی در استان فارس را کلید زده که بیشتر این واحد های مسکونی با وام های بلاعوض و رایگان و تسهیلات کم بهره در اختیار خانواده های دارای عضو معلول قرار می گیرد.
در این آیین کلنگ ساخت ۴۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان فارس با هزینه ۲۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال به زمین زده شد.
انتهای پیام