افتتاح پایانه مسافربری شهر مرودشت با نام ولایت وچندطرح عمرانی دیگر
افتتاح پایانه مسافربری شهر مرودشت با نام ولایت وچندطرح عمرانی دیگر

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از پروژه های مختلف عمرانی، آموزشی و شهری در شهرستان مرودشت با اشاره به نزدیک بودن سالروز  ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: یکی از دستاوردهای آن امام راحل پایه گذاری نام جمهوری اسلامی ایران است که پایه […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از پروژه های مختلف عمرانی، آموزشی و شهری در شهرستان مرودشت با اشاره به نزدیک بودن سالروز  ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: یکی از دستاوردهای آن امام راحل پایه گذاری نام جمهوری اسلامی ایران است که پایه های استقرار و استمرار آن به بودن مردم  و جای داشتن در قلوب آنها تکیه دارد و با حضور مردم معنا می یابد. 

دکتر رحیمی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخاباتی سرنوشت ساز در ۲۸ خرداد ماه قرار داریم، یادآورشد: قطعاً انتخابات مظهر اقتدار ملی است و حضور مردم در این رویداد مهم موجب حفظ منافع ملی ، استمرار و استقرار بیش از پیش امنیت ملی در کشور خواهد شد.

 وی حضور در انتخابات و مشارکت در این امر اثرگذار را حق مردم دانست و تاکید کرد:  هیچ کس نباید به خودش چنین حقی بدهد که مردم را از انتخاب کردن و انتخاب گزینه شایسته محروم یا آنها را محدود کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: به رغم همه معضلات و مشکلاتی که امروز کشور ما با آن دست و پنجه نرم می کند اقدامات خوب و درخور توجهی رقم خورده است.

وی  تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را یکی از این مشکلات برشمرد و افزود:  این تحریم ها بر سفره مردم فشار آورد و موجب خسران زیادی برای آنها شد؛ اما  مردم با اقدامات جانانه مقاومت ارزشمندی کردند که نتایج این مقاومت امروز به ثمر نشسته است.

استاندار فارس، یکی از ثمره های ارزشمند این مقاومت را توسعه قدرت بین‌المللی کشور به ویژه در مباحث و مواردی است که با امنیت ملی ما سر و کار داشته دانست و خاطرنشان کرد: جامعه بین المللی امروز پذیرفته است کسانی که معاهدات بین المللی را زیر پا گذاشتند خطا کردند و آنها نیز مجدداً به پای میز مذاکره باز گشتند و قطعاً در برابر مردم ما سر تعظیم فرود خواهند آورد.
 وی تاکید کرد: به رغم مشکلات عدیده ای که بیماری فراگیر کرونا و تحریم‌ها در کشور ایجاد کرد تلاش‌های زیادی شد که مملکت بدون درآمد نفت اداره شود.

استاندار فارس در ادامه بیان کرد: دولت بدون درآمدی که پیش از این همواره وجود داشت، توانست پروژه های توسعه ای بسیار خوبی در کشور و استان فارس اجرا کند که این اقدامات به ما امید می دهد در آینده استانی توسعه یافته خواهیم داشت.
وی با یادآوری اینکه قطعا شهرستان مرودشت نیز از قافله این توسعه بی نصیب نخواهد ماند، اظهار کرد: مرودشت شناسنامه ایران و  معرف فرهنگ و تمدن و تاریخ کشور است و  اگر به عنوان فرزند این خاک به اینجا علاقه‌مندم نه از سر تعصبات، از جایگاهی است که به عنوان شهری ملی دارد.
دکتر رحیمی با بیان اینکه مرودشت دروازه معرفی تمدن ایران به جهان است، عنوان کرد: باید بکوشیم این شهر را در خور شایستگی و جایگاه آن و با توجه به مباحث توسعه ای به جهان معرفی کنیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در مرودشت نیز همگام با سایر نقاط استان اقدامات درخور توجهی در راستای توسعه رقم خورده است، بیان کرد: در چند سال گذشته اقدامات مهمی در استان انجام شده که عضویت در باشگاه صادرکنندگان آلومینیوم و بهبود رتبه جهانی ایران در تولید این محصول با احداث کارخانه آلومینیوم برای اولین بار یکی از این موارد است.

وی همچنین عضویت فارس در باشگاه صادرکنندگان فولاد برای نخستین بار را از دیگر اقدامات اثر بخش در استان برشمرد و گفت: این عضویت  با احداث کارخانه فولاد پاسارگاد که شمش فولادی را صادر می کند و درآمد ارزی مناسبی برای کشور و استان دارد و در کنار آن دو کارخانه فولاد بزرگ غدیر و خرامه به دست آمده است.

دکتر رحیمی به احداث کارخانه بزرگ کربنات سدیم نیز اشاره کرد و در ادامه افزود:این کارخانه در خاورمیانه به عنوان بزرگترین کارخانه تولید کربنات سدیم مطرح است  که مواد اولیه کارخانجات شیشه سازی، چسب و مواد شوینده را تولید می‌کند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته بزرگترین کارخانه نوآوری کشور در استان فارس تاسیس شد که مکانی برای تبلور خلاقیت‌های افراد تحصیل کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها است.
 
وی ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ فارس، با افتتاح شرکت شایان دیزل در شیراز، این استان تولید کننده خودرو و کشنده های تریلی شد.

دکتر رحیمی پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان را یکی از اقدامات زیربنایی و زیرساختی ارزشمند انجام شده در استان دانست و با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت نیز از این پروژه منتفع خواهد شد، عنوان کرد: تکمیل آزاد راه شیراز اصفهان در چند سال گذشته سرعت زیادی داشته و تنها در دو سال اخیر ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تزریق شده که رقم حائز اهمیت و راهگشایی است.
وی ابراز امیدواری کرد این پروژه در چند ماه آینده تکمیل شود و به بهره برداری برسد و مواهبی همچون کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت فسیلی، کاهش فاصله بین مرکز فارس و مرکز کشور و کاهش هزینه های حمل و نقل را رقم بزند.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس با ابراز خرسندی از اینکه اعتبار ارزشمندی برای اجرا پروژه های آبرسانی در استان اختصاص یافته است، اظهار کرد: آبرسانی به شهرهای جهرم، داراب، جنت شهر، زرین دشت، استهبان، سعادت شهر از جمله این موارد بوده و پروژه آبرسانی به ارسنجان نیز در حال اجرا است.

وی یادآور شد:پروژه افزایش دبی آب از ۳۵۰ به ۵۰۰ لیتر در ثانیه در مرودشت نیز در چند روز آینده به بهره برداری می رسد که قطعا کم آبی شهر و تعدادی از روستاهای اطراف را برطرف خواهد کرد.

 استاندار فارس تاکید کرد: این اتفاقات مهم در شرایطی ر قم خورده که دولت بیش از ۴۰ درصد درآمد خود را از دست داده بود.

دکتر رحیمی بیان کرد: در شهر مرودشت نیز فعالیت‌های خوبی در  حوزه های عمران شهری، توسعه صنایع، گردشگری، خدمات اجتماعی و سیاسی و  اداری انجام شده که  افزایش رتبه فرمانداری مرودشت، احداث ترمینال با تلاش شهرداری ، احداث ساختمان مدیریت بحران ، گازرسانی به روستاهای مختلف توسعه خطوط تلفن و افزایش سرعت اینترنت، احداث ۲۰ واحد آموزشی ، بهسازی ورودی تخت جمشید و احداث ایستگاه راه آهن برای نخستین بار از جمله این موارد است.

استاندار فارس تاکید کرد: یکی از کارهای اساسی که ما را به توسعه شهر امیدوار می‌کند استفاده از سرمایه انسانی با هر دیدگاه تفکر و رویکردی است.

وی خاطرنشان کرد:  به جای حذف نیروها و سرمایه‌های انسانی باید به سمت و سوی احصا و استفاده از این نیروها حرکت کرد تا در هر سطح محلی و ملی که بتوانند با قدمهای خیر خود توسعه را برای این شهرستان به ارمغان بیاورند.

دکتر رحیمی ادامه داد: این اتفاق در حال رخ دادن است و این فرهنگ در حال نهادینه شدن است که  به جای حذف، به دنبال تکمیل و تعالی های نیروهای شهرستان بودن، قطعاً می‌تواند توسعه بهتری برای  شهرستان رقم بزند.

دکتر رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های مداوم خود برای به ثمر نشستن پروژه انتقال پروپیلن از عسلویه به مرودشت اشاره کرد و از دست اندرکاران در سطوح ملی و استانی خواست همکاری های لازم را داشته باشند  و به جای راهزنی برای تحقق آن رایزنی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه می تواند تحول اقتصادی عظیمی در منطقه ایجاد کند.

 به اعتقاد استاندار فارس اگر در گذشته نیز با سرعت چند سال اخیر در شهرستان مرودشت اقدامات توسعه ای انجام می شد  این شهرستان امروز  جز بهترین شهرستان‌های کشور بود و مردم از همه زیرساخت‌ها و مواهب توسعه برخوردار بودند که انشاءالله این موضوع در آینده رقم خواهد خورد.

وی بیان کرد: تلاش‌های زیادی در این استان و شهرستان صورت گرفته که حاصل همدلی، همفکری و هم افزایی بوده و پرهیز از حاشیه ها  و عدم پرداختن به چالش‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌ها فارغ از چهارچوب‌های جناحی و سیاسی بوده است.

وی افزود: تلاش کرده ایم  هرکس توانمندی دارد از آن برای توسعه استان و شهرستان استفاده کنیم  و انشاءالله آیندگان نیز بر همین محور حرکت کنند تا کشور بتواند از یک توسعه متوازن برخوردار باشد.
استاندار فارس تاسیس شرکت توسعه و عمران شهرستان مرودشت را نیز اقدامی مهم توصیف و  توصیه کرد از این ظرفیت در شهرستان بهره کافی گرفته شود.
 
در سفر استاندار فارس افتتاح پایانه مسافربری شهر مرودشت با نام ولایت با اعتبار  ۶۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ، بهره برداری از دبستان ۱۲ کلاسه حاج نادر گودرزی با  هزار و ۱۷۱ مترمربع زیربنا و ۶۵ میلیارد ریال اعتبار ، آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۹۲ مسکن در قالب طرح اقدام ملی توسط سپاه فجر استان با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار  انجام شد. دکتر رحیمی در پایان این سفر از ایستگاه در حال ساخت راه آهن شهر مرودشت نیز بازدید کرد.

حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان مرودشت نخستین برنامه استاندار فارس در این سفر بود.

انتهای پیام/