راسخ بودن ما در تصمیمات و اعتقاداتمان همواره به مسیر پیروزی ختم شده است
راسخ بودن ما در تصمیمات و اعتقاداتمان همواره به مسیر پیروزی ختم شده است

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۷ خرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز در مسجد «شهدا» گفت: قلب مومن، جای خداست و اگر جای خدا در قلب ما نباشد مومن نیستیم و نمی توان خدا را فریب داد. امام جمعه شیراز افزود: قلب مومن باید ترس از عذاب الهی داشته […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۷ خرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز در مسجد «شهدا» گفت: قلب مومن، جای خداست و اگر جای خدا در قلب ما نباشد مومن نیستیم و نمی توان خدا را فریب داد.

امام جمعه شیراز افزود: قلب مومن باید ترس از عذاب الهی داشته باشد و بر تمام کارهای خود، خدا را شاهد و ناظر بداند و این خصلت در انتخابات و تبلیغات انتخاباتی نیز مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: فرمانبرداری از خداوند متعال موجب می شود تا همواره سربلند باشیم و مومنان واقعی با گذشت ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، آنهایی هستند که واقعا خدا را قبول دارند و خدای بزرگ را بر کارهای خود شاهد و ناظر می دانند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به ایمان الهی بیان کرد: آنان که به خدا ایمان واقعی دارند از قدرتی مانند آمریکا هراسی به دل راه نمی دهند و خدا را اداره کننده امور عالم می دانند و بندگی خدا سراسر رحمت در پی دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ ها و تمدن های از خدا برگشته اروپایی و آمریکایی، مورد توجه افراد با ایمان نیست و خدا و رضایت سرلوحه افراد با ایمان قرار دارد و افرادی که ایمان ندارند در تمدن اسلامی نقشی نخواهند داشت.

آیت الله دژکام اضافه کرد: مومن نباید به دل خود شک راه دهد و شک کردن، ضعف ایمان است، راه انقلاب اسلامی، راه درستی است و تمام قدرت های دنیا نتوانسته اند در مقابل ما کاری بکنند.

وی با اشاره به ۲۸ خرداد گفت: مشارکت در انتخابات، حفظ حرمت خون شهدا است و راه ما راه الهی است و ملت صبور ما در ۲۸ خرداد بار دیگر نشان خواهند داد که جامعه مومنی هستند و بدون شک در ادامه مسیر انقلاب اسلامی حاضر می شوند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر ظهور امام زمان (عج) بیان کرد: برای تحقق این مهم، مومنان ما باید مجاهدت قهرمانانه در وسط میدان داشته باشند که نمونه آن جهاد در راه خدا توسط سپهبد شهید «سلیمانی» است و تمام این کارها باید با نیت انجام کار برای خدا باشد.

وی افزود: اقدامات خصمانه دشمن نباید به دل ما شک بیندازد و باید بدانیم که راسخ بودن ما در تصمیمات و اعتقاداتمان همواره به مسیر پیروزی ختم شده است.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: خدای متعال همه ما را مامور به اجرای عدالت کرده است و دغدغه عموم مومنان در سال های اخیر، اجرای عدالت به عنوان پیروان امام علی (ع) در جامعه ما پیاده شود و رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر تلاش بیشتر برای اجرای عدالت در جامعه تاکید فرموده اند.

امام جمعه شیراز افزود: لازمه اجرای عدالت، خداترسی است و از خدا بی خبرها و بی تقواها، مانع اجرای عدالت می شوند اما باید گفت که افراد با تقوایی می توانند عدالت اجرا را اجرا کنند که علم اجرای عدالت را نیز داشته باشد.

وی اضافه کرد: کار اصلی حوزه های علمیه تربیت افرادی است که پس از تحصیل بتوانند، احکام الهی را بشناسند و به دیگران یاد دهند و در صدد اجرای احکام الهی باشند و جوانان با استعداد خدا ترس باید در فراگیری علم دین و فقه وارد شوند و برای اجرای عدالت الهی به چنین افرادی نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان اسلام هر ساعت خط و نشانی برای ما کشیده اند و هر صحنه ای از صحنه های انقلاب را با ترفندهای مختلف تخریب کرده اند تا دل ما را خالی کنند اما همواره ناموفق مانده اند.

وی افزود: تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان با دقت و اصول لازم انجام شده تا پس از انتخابات مردم در انتخاب اصلح شرکت کرده باشند و دچار مشکلات بعدی ناشی از حضور نامزدهای نامناسب نشوند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: پای کار آمدن یک دولت انقلابی، حزب اللهی و کارآمد در رفع مشکلات معیشتی کنونی جامعه نقش موثری خواهد داشت و حضور در انتخابات کار جهانی و برای خداست.

آیت الله دژکام با اشاره به ۷ خرداد به عنوان روز مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب، شب گذشته سخنرانی خطاب به نماینگان مجلس داشتند که تمام این مطالب باید توسط سازمان ها و نمایندگان تکرار و مرور شود تا در انتخابات پیش رو مسائل فردی بر مسائل اجتماعی ارجحیت داده نشود و با اتکا به توانمندی های مردم می توان به خوبی مشکلات معیشتی را رفع کرد.

انتهای پیام/