انعقادتفاهم‌نامه سپاه فجرفارس،کمیته امداددرزمینه اشتغال،تولیدوکاریابی
انعقادتفاهم‌نامه سپاه فجرفارس،کمیته امداددرزمینه اشتغال،تولیدوکاریابی

به گزارش پگاه خبر؛فرمانده سپاه فجر فارس گفت: یکی از اولویت‌های پرافتخار سپاه، توجه به امور مرتبط با محرومیت‌زدایی است که سبب خیر و برکت در سپاه شده است. سردار یدالله بوعلی صبح امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه سپاه فجر فارس، کمیته امداد استان و سازمان بسیج سازندگی فارس با گرامیداشت یاد و […]

به گزارش پگاه خبر؛فرمانده سپاه فجر فارس گفت: یکی از اولویت‌های پرافتخار سپاه، توجه به امور مرتبط با محرومیت‌زدایی است که سبب خیر و برکت در سپاه شده است.

سردار یدالله بوعلی صبح امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه سپاه فجر فارس، کمیته امداد استان و سازمان بسیج سازندگی فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر که الگوی مقاومت در دنیا شدند، اظهار داشت: امروز شاهد پیروزی محور مقاومت هستیم، آن هم در شرایطی که دست برتر را دارد و این حاصل خون شهدای مدافع حرم است.

وی نتیجه این پیروزی‌ها را اقتدار جهان اسلام دانست و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های پرافتخار سپاه، توجه به امور مرتبط با محرومیت‌زدایی است که سبب خیر و برکت در سپاه شده است.

بوعلی با تصریح بر اینکه یکی از عرصه‌هایی که همواره مورد علاقه و هدف سپاه است، کمک به محرومین در حوزه مسئولیتی کمیته امداد است، گفت: در این حوزه، هم‌افزایی سپاه و کمیته امداد در استان فارس حقیقتا در کشور زبانزد است.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه زمینه‌های همکاری متعدد است، ادامه داد: از جمله حوزه مسکن محرومین و مددجویان، سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و در این راستا ساخت بیش از ۵ هزار مسکن به برنامه تبدیل شده، همچنین تهیه ۵هزار جهیزیه هدفگذاری شده؛ در زمینه کمک به ایتام در استان نیز تفاهم‌نامه‌ای امضا و از اول ماه مبارک رمضان اجرایی شد و در نهایت شناسایی بیش از ۱۰۰ هزار خیر برای کمک به ایتام برای کمک ماهانه به ایتام در دستور کار است بخشی از این فعالیت‌ها انجام و در سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه امروز هم یکی از زمینه‌های همکاری که احصا و به برنامه تبدیل شده، امضا می‌شود که در موضوع اشتغال، تولید، کاریابی برای مددجویان مستعد، آموزش کسب و کار، توسعه همکاری با جهادگران کارآفرین، توسعه و تشکیل مراکز نیکوکاری جدید و حمایت از طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان در جامعه هدف کمیته امداد از اهداف این تفاهم‌نامه است.

بوعلی افزود: موضوع مهمی که یکی از دغدغه‌های مددجویان است، اشتغال است که با این تفاهم‌نامه حل و با برقرای و راه‌اندازی نمایشگاه و غرفه‌های فروش محصولات تولیدی مددجویان، بحث فروش هم حل خواهد شد.

در مجموع ۱۶۰ طرح‌ در موضوع اشتغال و کارآفرینی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ۲۶۱۰ طرح آموزش کسب و کار و کاریابی و همکاری با جهادگران کارآفرین، و ۴۲ مرکز نیکوکاری جدید، از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه است.

اسماعیل قزل‌سفلی، مسئول بسیج سازندگی فارس هم در این آئین با بیان اینکه در ادبیات اقتصادی، معمولا ایجاد اشتغال یک امر دشوار در برنامه‌ریزی اجتماعی است و اشتغال ویژه محرومان و نیازمندان، این دشواری را مضاعف می‌کند، اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، مبنی بر بهره‌گیری حداکثری از منابع در جهت ایجاد توسعه اشتغال برای افراد محروم و آسیب‌پذیر، هم‌افزایی و تشریک مساعی همگانی به منظور نهادینه‌سازی فرهنگی، و اقتصاد مقاومتی و ایجاد بستر مناسب برای نقش‌آفرینی جهادگران کارآفرین در حوزه‌های مختلف، و همچنین توانمندسازی و تقویت منزلت اجتماعی محرومین، این تفاهم‌نامه در ٩ بند تنظیم شده و به امضای مدیرکل کمیته امداد فارس، بسیج سازندگی استان و سپاه فجر فارس می‌رسد.

وی ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال را یکی از بندهای این تفاهم‌نامه ذکر و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ و در چارچوب این تفاهم‌نامه، دو هزار طرح به ارزش بیش از یکصد میلیارد تومان در سراسر فارس ویژه اقشار آسیب‌پذیر، نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد پیگیری و اقدام خواهد شد.

قزل‌سفلی آموزش‌های کسب و کار و کارآفرینی ویژه ۵ هزار نفر از افراد تحت پوشش و آسیب‌پذیر در مناطق محروم و تشکیل و راه‌اندازی ۴٢ مراکز نیکوکاری کارآفرینی را از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه مشترک اعلام کرد.

مسئول بسیج سازندگی فارس تصریح کرد: در راستای حمایت و استفاده از دانش بومی، حمایت از ۱۰ طرح نوآورانه و دانش‌بنیان براساس این تفاهم‌نامه مشترک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برپایی ۱۰۰ نمایشگاه و غرفه‌های فروش محصولات تولیدی حاصل از اشتغال، از دیگر بندهای این تفاهم نامه است، خاطرنشان کرد: مفاد تفاهم‌نامه مشترک مذکور با حضور ۳۰۰ نفر از جهادگران اجرایی خواهد شد.

قزل‌سفلی گفت: تلاش شده در این تفام‌نامه، زنجیره‌ای از آموزش، هماهنگی‌ها، همکاری و بازاررسانی محصولات حاصل از ایجاد اشتغال افراد محروم برنامه‌ریزی شود.

مسئول بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه روستاها و حاشیه شهرهای استان، نقطه کانونی اجرای این تفاهم‌نامه خواهد بود، تصریح کرد: رویدادهای کارآفرینی مختلفی در راستای این تفاهم‌نامه تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

در ادامه محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد فارس هم اظهار داشت: در حالی این تفاهم‌نامه منعقد شده که سال گذشته سپاه فجر فارس یاریگر کمیته امداد در تامین و تهیه جهیزیه فرزندان تحت پوشش، مسکن، تعمیر و مرمت و حمایت از ایتام و نیازمندان تحت عنوان ایران همدل بود.

به گفته وی انعقاد این تفاهم‌نامه در حوزه اشتغال نیز فصل جدیدی در حوزه محرومیت‌زدایی خواهد بود.

بذرافشان گفت: استان فارس در آخرین ارزیابی‌ها، در ٩ ماهه سال ٩٩، در ١٧ سرفصل کمی و کیفی مقام اول حوزه اشتغال کشور را با ایجاد بیش از ١٧ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی و توزیع بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/