کالای ایرانی به عنوان کالایی با کیفیت در سطح دنیا شناخته شود
کالای ایرانی به عنوان کالایی با کیفیت در سطح دنیا شناخته شود

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای استاندارد استان با بیان این که جوامع با دانش بالاتر به کیفیت بالای کالا اهمیت می دهند و افراد حاضرند قیمت بالاتری برای کالای با کیفیت پرداخت کنند، اظهارداشت: در جامعه ای که از دانش پائین تری برخوردار است قیمت پائین، مولفه موثر بر فروش کالاها خواهد بود. […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای استاندارد استان با بیان این که جوامع با دانش بالاتر به کیفیت بالای کالا اهمیت می دهند و افراد حاضرند قیمت بالاتری برای کالای با کیفیت پرداخت کنند، اظهارداشت: در جامعه ای که از دانش پائین تری برخوردار است قیمت پائین، مولفه موثر بر فروش کالاها خواهد بود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ادامه داد: برایند کلی تولید در کشور باید تولید با کیفیت باشد و برندسازی کالاهای ایرانی باید به گونه ای باشد که کالای ایرانی به عنوان کالایی با کیفیت در سطح دنیا شناخته شود.

وی با اشاره به این که در زمینه گسترش استاندارد ابتدا از سیاست استاندارد تشویقی و سپس با فراهم شدن زمینه های لازم، استاندارد اجباری باید استفاده کرد، افزود: در زمینه استفاده از نشان حلال با توجه به وجود زمینه ها و زیرساخت های لازم در تولیدات داخلی، باید بخش زیادی از گردش مالی این نشان در دنیا نصیب تولیدکنندگان ایرانی شود در حالی که هم اکنون در زمینه عقب ماندگی داریم.

استاندارفارس با بیان این که تولید و عرضه محصولات ارگانیک و گواهی شده باید مورد حمایت قرار گیرد، اظهارداشت: شهرداری شیراز و جهادکشاورزی باید با همکاری بیشتر امکان دسترسی گسترده تر مردم به این محصولات را فراهم کنند.

دکتر رحیمی با تاکید بر افزایش تولید و بهره گیری از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و بخش غذا و دارو باید برای ارائه مجوزهای لازم مانند کد IRC سرعت و مساعدت بیشتری را در دستورکار قرار دهند تا شاهد رونق بیش از پیش تولید در این بخش باشیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که انواع متعددی از بلایای طبیعی در کشور رخ می دهد، ادامه داد: تولید مصالح ساختمانی که بازار مناسبی نیز دارد باید با استانداردهای بالاتری صورت گیرد زیرا در این صورت می توانیم تبعات منفی بحران های طبیعی و غیرطبیعی را بیش از گذشته کنترل کنیم.

انتهای پیام/