عقل،اخلاق و وحی؛سه مولفه اصلی دموکراسی دینی است
عقل،اخلاق و وحی؛سه مولفه اصلی دموکراسی دینی است

به گزارش پگاه خبر؛نشستی به همت سازمان بسیج فرهنگیان فارس در محیط فرحبخش اردوگاه شهید دستغیب،با حضور والدین معزز شهید هاشمی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش، معاون اجرایی سپاه فجر فارس، شورای معاونین ، اعضای هیئت اندیشه ورز و جمعی از فرهنگیان بسیجی،برگزار گردید. در این نشست ابتدا، دکتر اسماعیلی، مدیر کل آموزش و […]

به گزارش پگاه خبر؛نشستی به همت سازمان بسیج فرهنگیان فارس در محیط فرحبخش اردوگاه شهید دستغیب،با حضور والدین معزز شهید هاشمی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش، معاون اجرایی سپاه فجر فارس، شورای معاونین ، اعضای هیئت اندیشه ورز و جمعی از فرهنگیان بسیجی،برگزار گردید. در این نشست ابتدا، دکتر اسماعیلی، مدیر کل آموزش و پرورش سخنانی در مورد نقش دانشگاه دفاع مقدس در تربیت جامعه دانش اموزی مطرح و از سوم خرداد بعنوان یوم الله یاد کرد. دکتر علیپور، معاون اجرایی سپاه فجر فارس نیز ضمن تجلیل از مقام شامخ معلم و نقش سترگ جامعه معلمی در دفاع مقدس، این روز را شناسنامه عزت ملی دانست و از سوم خرداد، بعنوان مطلع رهایی تمامی انقلاب های آزادیبخش در سراسر جهان یاد کرد.

دکتر ناصر جوکار در این برنامه با اشاره به وجه افتراق دموکراسی از دیدگاه اسلام و غرب، عنوان کرد؛ در سپیده دمان هزاره سوم، مولود مبارک انقلاب اسلامی از موج چهارم دموکراسی عبور و با تعریفی شاذ و نو، موج پنجم دموکراسی را کلید زد و مفهوم دموکراسی دینی وارد حوزه فرهنگ لغت و ادبیات سیاسی شد و یک دموکراسی روشی جدیدی را بر اساس سه مولفه، عقل، اخلاق و وحی بنا نهاد.

فقط یک حزب داریم و آن حزب الله است

وی با اشاره به اینکه اگردرصد مشارکت در انتخابات بالا باشد، جهان غرب نام آن را دیکتاتوری عوام تفسیر و اگر پایین باشد، آنرا قهر ملت با نظام می داند گفت؛ توتالیتاریزم رسانه غرب در هر شرایطی بدنبال خراشیدن و تراشیدن و نحیف کردن قطر مقبولیت نظام بوده و البته که از دشمن، جز دشمنی را انتظار نیست. جوکاربابیان اینکه ما در جمهوری اسلامی فقط یک حزب داریم و آن حزب الله است، گفت؛ دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی حزب نبوده که دو فراکسیون در ذیل حزب الله هستند، به شرط انکه هدف هیچ حزبی ، عودت دادن جوامع انقلابی به پارادایم ما قبل انقلاب نبوده و در راستای قانون اساسی، منویات ولی فقیه، و منافع ملت حرکت کنند. جوکار تعارضات فکری این دو جریان را طبیعی دانست و رسالت جبهه اصلاحات را قیام در برابر محافظه کاری تعبیر و گفت؛ اصلاحات انقلابی یعنی حفظ هسته جمهوریت و اسلامیت نظام و تجدید پوسته این دو پدیده به اقتضا دوران. جوکار اختلاف بین این دو جریان فکری را اختلاف در حوزه متشابهات دانست و نه اصول و محکمات نظام.این مقام مسوول دربسیج سپاه فجرفارس درپایان گفت:هر اصلاح طلب یا اصولگرایی که محکمات نظام را مخدوش و ملکوک کند از جرگه انقلاب خارج گردیده گفت، تفکری که بدنبال تحجر، انجماد و رفتار بنیادگرایانه بوده یا بدنبال برگردان وضع جامعه به حالت پیشا انقلاب باشد، تفکری منحط بوده و هرگز در ذیل جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی قرار نمیگیردلذا باید با نام خدا قرار ملاقات این دو تفکر را بر هم زد، تا از دل آن انقلاب اسلامی، زایندگی و رویش بروز و شجره طیبه انقلاب مستحکم تر گردد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی