حمایت و هدایت‌ جدی ازفعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان
حمایت و هدایت‌ جدی ازفعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان

به گزارش پگاه خبر؛ دکتر عنایت‌الله رحیمی در آیین رونمایی از نقشه باستان‌شناسی ۳۶ شهر استان فارس که با تقدیر از موزه‌داران خصوصی نیز همراه بود ، عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان نیازمند حمایت و هدایت‌ جدی است. وی با بیان اینکه اندیشمندان ، فرهیختگان ، اساتید و بزرگان فرهنگ و ادبیات […]

به گزارش پگاه خبر؛ دکتر عنایت‌الله رحیمی در آیین رونمایی از نقشه باستان‌شناسی ۳۶ شهر استان فارس که با تقدیر از موزه‌داران خصوصی نیز همراه بود ، عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان نیازمند حمایت و هدایت‌ جدی است.

وی با بیان اینکه اندیشمندان ، فرهیختگان ، اساتید و بزرگان فرهنگ و ادبیات این دیار وظیفه  هدایت گری را بر عهده دارند ، ابراز داشت: حمایت از فرهنگ نیز با تامین اعتبار و امنیت سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات از سوی سازمان‌های دولتی میسر می‌شود که خادمان فرهنگ و هنر و فرهیختگان به‌شمار می‌روند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه تاکنون اقداماتی شایسته در این زمینه صورت گرفته است ، اظهار کرد: سرزمین و دیاری که مدعی عنوان مهد تمدن و تاریخ و ادبیات ایران کهن است ، باید علاوه بر افتخار به داشته‌های خود که میراث گذشتگان است ، امروز نیز بتواند آثاری خلق کند که آیندگان به آن افتخار کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس فعالیت موزه‌داران را ستود و گفت: نگاهداری از آثار گذشتگان به‌صورت کالبدی و معنوی و فرهنگی اقدامی بسیار مطلوب است از آن رو که با در معرض دید قرار دادن آن‌ها شکوفایی تمدن در گذشته دور و نزدیک را به همگان می‌نمایاند.

دکتر رحیمی ابراز امیدواری کرد که بتوان با تلاش فرهیختگان و فرهنگوران و هنروران آثاری در ابعاد معنوی ، مادی ، هنرهای تزیینی ، نمایشی و دیگر حوزه‌ها خلق کرد که در سطح جهانی قابل ارائه باشد و برای آیندگان نیز ارمغانی محسوب شود.
او تاکید کرد که این مهم جز با حمایت افراد مسئولیت‌پذیر و شریف و فرهیخته که در عرصه‌های فرهنگی و هنری فعال‌اند دست نمی‌ یابد.

استاندار فارس با بیان اینکه آنچه میراث فرهنگی در زمینه موزه‌ها و در روزی به همین نام انجام داده ارزشمند است گفت: توسعه فعالیت‌ها و کسب‌و‌کار مربوط به این حوزه و همچنین تسریع در کار مراجعان برای به سرانجام رساندن درخواست‌های خود از میراث فرهنگی ، اقدامی مهم و ضروری است.

دکتر رحیمی افزود: اطلاعات قومی و مکانی در قالب نقشه در سیستم جی‌.آی‌.اس ترسیم شده که می‌تواند به منزله محیط کاری بسیار ارزشمندی تلقی شود که دسترسی به آن زندگی مردم را از نظر مراجعه به ادارات تصمیم‌گیر تسهیل می‌کند؛ همچنین دیگر نیازی به استعلام‌های مکرر و طولانی نخواهد بود .

وی تاکید کرد: نقشه یادشده باید تکامل پیدا کند تا هر کس از هر جای دنیا، مختصات مکانی را خواست بتواند همه اطلاعات مربوط به آن را در اختیار داشته باشد.

انتهای پیام/