مهمترین هدف طرح آشتی باآموزش(آبا)زمینه سازی ایجاد فرصت های آموزشی
مهمترین هدف طرح آشتی باآموزش(آبا)زمینه سازی ایجاد فرصت های آموزشی

جلسه تفاهم نامه همکاری در راستای اجرای مفاد طرح آشتی با آموزش (آبا) با حضور شهریار فولادوند معاون وزیر و رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و محمد مهدی علویان مهر رئیس دانشگاه صنعتی شیراز در سالن شهید حججی ساختمان علاقمندان منعقد شد.

به گزارش پگاه خبر؛شهریار فولادوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در این جلسه اظهار داشت: این طرح در جهت پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم در دوره اول و دوم متوسطه می باشد که یکی از مهمترین اهداف آن زمینه سازی برای ایجاد فرصت های برابر آموزشی است.

فولادوند بیان کرد: هم افزایی سازمان و دانشگاه می تواند برای آینده کشور کمک کننده باشد و قدر مسلم این است که محور و ماموریت مشترک سازمان و دانشگاه ، امر مهم تعلیم و تربیت است و این اقدام دانشگاه صنعتی شیراز ، طلیعه ارزشمند و مبارکی در راستای این هدف مشترک و مهم می باشد .

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی افزود: یکی از تعهدات سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، شناسایی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل و اولویت بندی نیازهای آموزشی مناطق برای تعلیم دانش آموزان هدف از طریق آموزش الکترونیکی و از راه دور است و تلاش می شود با رعایت قوانین و مقررات از ظرفیت ها و امکانات موجود در سطوح مختلف در جهت اجرای این برنامه مشترک استفاده شود.

فولادوند تصریح کرد ما آماده ارائه مشاوره و همکاری با دانشگاه صنعتی شیراز در زمینه جذب مشارکت های خیرین به منظور تأمین امکانات و ابزارهای مورد نیاز برگزاری کلمهمتریناس های آموزش الکترونیکی هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این جلسه گفت: مجموعه دانشگاه آمادگی کامل دارد در این طرح مشارکت کند کمااینکه درگذشته نیز موفق به همکاری با آموزش و پرورش شدیم. چرا که می دانیم خروجی های آموزش و پرورش ورودی های ما هستند لذا خود را نسبت به آنها متعهد می دانیم.

علویان مهر در ادامه افزود: دانشگاه در خصوص برگزاری پویش ها و برنامه های فرهنگی و هنری به منظور جذب کمک های مالی در موضوع تفاهم نامه برنامه ریزی کرده و متعهد می شود کلیه کمک ها و فعالیت هایی که در جهت اجرای تفاهم نامه انجام می شود به صورت اهدایی و خیریه ، در اختیار مدرسه آموزش از راه دور (مجری طرح ابا) قرار گیرد.

وی افزود: این دانشگاه سعی می کند در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی در جهت تقویت ساحت های تربیتی شش گانه دانش آموزان هدف، با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مشارکت کند.

گودرز شاهمرادی مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور در ابتدای جلسه ، توضیحاتی در خصوص طرح آبا و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته ارائه داد و گفت طرح آشتی با آموزش ( آبا) نگاهی جدید به مسئله بازماندگی از تحصیل می باشد و انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه صنعتی شیراز و سازمان مدارس غیردولتی علاوه بر تحقق بخشی مشارکت حامیان این طرح، موجب تعامل هدفمند دو نهاد آموزشی و پرورش و آموزش عالی با رویکرد آموزش نوین خواهد بود.

شایان ذکر است از تعهدات دانشگاه صنعتی شیراز، شناسایی و جذب کمک های خیرین استان در حمایت از برگزاری کلاس های آموزش الکترونیکی و از راه دور و کمک به تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برگزاری کلاس ها طبق روش های نوین آموزش است. تأمین هزینه های نیروی انسانی و هزینه های مصرفی کلاس های غیر حضوری نیز یکی دیگر از مفاد تعهدات دانشگاه است.

گفتنی است ذوقی مشاور دانشگاه ، رسول پاپایی مدیرکل دفتر امورشوراها و مناطق آزاد تجاری ، فتاح صابری رئیس حوزه ریاست و جهان آرا مشاور سازمان نیز در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/