نمایشگاه کشاورزی استان یکی از نمایشگاه‌های برتر حوزه صنایع کشاورزی کشور
نمایشگاه کشاورزی استان یکی از نمایشگاه‌های برتر حوزه صنایع کشاورزی کشور

به گزارش پگاه خبر؛هفدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی با حضور جمعی از مسئولان استان، تشکل‌ها و انجمن‌ها و سازمان‌های مرتبط با صنعت کشاورزی و برترین فعالان و تولید کنندگان این حوزه، عصر روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در محل دایمی نمایشگاه¬های بین المللی فارس شروع به کار کرد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه¬های بین المللی فارس […]

به گزارش پگاه خبر؛هفدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی با حضور جمعی از مسئولان استان، تشکل‌ها و انجمن‌ها و سازمان‌های مرتبط با صنعت کشاورزی و برترین فعالان و تولید کنندگان این حوزه، عصر روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در محل دایمی نمایشگاه¬های بین المللی فارس شروع به کار کرد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه¬های بین المللی فارس در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کشاورزی استان فارس به عنوان یکی از نمایشگاه‌های برتر حوزه صنایع کشاورزی کشور، امسال در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار مترمربع درپنج سالن حافظ، بهار، سرو، نرگس و ملاصدرا و فضای باز نمایشگاهی و با حضور بیش از ۱۲۰ شرکت فعال این حوزه از سراسر نقاط کشور برگزار می‌گردد.
سید محمود موسوی با بیان اینکه هفدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شیراز در سطح ملی جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: این رویداد برگ زرینی است تا تکنولوژی و صنعت ماشین آلات حوزه کشاورزی توسط تولیدکنندگان و متخصصین افتخار آفرین داخلی در رقابت با تحریم‌های نا جوانمردانه به عرصه نمایش گذاشته شود.
وی اظهار داشت: با تمهیدات ویژه‌ای که جهت رعایت کلیه امور مراقبتی، در محیط کاملا ضد عفونی شده و با عرضه امکانات بهداشت فردی و جمعی، حفظ فاصله‌های اجتماعی و همچنین رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی در مقابله با شیوع ویروس کرونا در غرفه بندی و رفت و آمد‌ها صورت گرفت، این نمایشگاه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان فارس، تشکل‌های سراسری صنعت ماشین آلات کشاورزی همچون انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی کشور و با حضور ۸۵ درصد مشارکت کننده از سایر استان‌های کشور، برگزار می‌گردد.
موسوی گفت: استان فارس در حوزه کشاورزی، زراعت، نباتات و گیاهان یکی از استان‌های پیشتاز کشور است. موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی استان فارس و همچنین فراوانی محصولات و فعالیت‌های کشاورزی در این استان، توانمندی‌های گسترده و امکانات بالقوه و بالفعلی را ایجاد کرده است که با توجه بیشتر مسئولان، تولید کنندگان و فعالان این بخش می‌توان با استفاده از این توانمندی‌ها گردش بهتر چرخه‌ی اقتصادی استان و جهش تولیدات داخلی را رقم زد.
وی افزود: زمینه فعالیت مشارکت کنندگان تولید و عرضه انواع ماشین آلات حوزه کشاورزی، نهاده ها، کود، سم، بذر، تجهیزات و سیستم‌های آبیاری و تجهیزات گلخانه‌ای می‌باشد که از سراسر نقاط کشور از جمله استان‌های فارس، تهران، اصفهان، قزوین، یزد، خراسان رضوی، مرکزی، خوزستان، قم، اردبیل، لرستان، سمنان، کردستان، همدان، مازندران، آذربایجان شرقی، چهار محال و بختیاری، البرز، کرمان، زنجان در این نمایشگاه حضور دارند.
موسوی همچنین گفت: در راستای صیانت از سلامت بازدیدکنندگان و اجرای دستور العمل‌های بهداشتی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، ورود بازدیدکنندگان قبل از ورود با دریافت نوبت بازدید رایگان آنلاین از وبسایت شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس به آدرس www.farsfair.ir و به هنگام بازدید نیز با استعلام کد ملی از سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از ورود بیماران در دوره نقاهت و قرنطینه و افراد مشکوک و ناقل به سالن‌های نمایشگاهی صورت می‌پذیرد.
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی فارس با اعلام اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دریافت نوبت بازدید از وبسایت نمایشگاه جهت بازدید از سالن‌ها الزامی است گفت: تمامی علاقمندان، متخصصان و فعالان حوزه صنعت کشاورزی می‌توانند تا روز جمعه مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به محل دائمی نمایشگاه¬های بین المللی فارس مراجعه نمایند.

انتهای پیام/