بیش از ۷۰ درصد از سپرده هابه تسهیلات اشتغال زا اختصاص یابد
بیش از ۷۰ درصد از سپرده هابه تسهیلات اشتغال زا اختصاص یابد

استاندارفارس با اشاره به این که بیش از ۷۰ درصد از سپرده ها باید به تسهیلات اشتغال زا اختصاص یابد، افزود: این تسهیلات باید بیشتر به عنوان سرمایه ثابت و احداث هزینه شود و بخشی هم به سرمایه در گردش اختصاص یابد.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در این جلسه با بیان این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش های شتابان و ارزنده ای را در دو سال اخیر در استان فارس داشته است، اظهارداشت: توسعه ارتباطات جاده ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید با همکاری میان دستگاه های اجرایی میزان پوشش مخابرات در جاده های استان را افزایش داد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به اطلاع رسانی مناسب در خصوص عملکرد دکل های مخابراتی و تلاش های اداره کل تنظیم مقررات رادیویی برای اصلاح ذهنیت های منفی در این زمینه، افزود: مطالعات علمی دانشگاهی نیز نشان داده است که ادعاها در زمینه آسیب های این دکل ها صحیح نیست.
وی به تلاش های پژوهشکده ماهواره در شیراز در زمینه بومی سازی تجهیزات و فناوری های نوین اشاره کرد و گفت: شیراز به عنوان یکی از قطب های علمی کشور و قطب علمی جنوب کشور که برخوردار از نیروهای متخصص در زمینه برق، الکترونیک و مخابرات است باید استفاده بیشتری از ظرفیت نیروهای متخصص خود داشته باشد تا شاهد زبده تر شدن نیروهای موجود و استفاده مناسب تر از فارغ التحصیلان این رشته ها باشیم.
استاندارفارس ادامه داد: دنیای امروز و اقتصاد امروز جهان، بیشتر بر مباحث علمی و صنایع خلاق جدید که با فکر و علم روز سروکار دارد استوار است.
دکتر رحیمی با تاکید بر این که پست باید به نیازهای جدید و فناوری های نوین توجه بیشتری داشته باشد، گفت: با توجه به گسترش سیستم الکترونیک کارکردهای قدیمی پست کمرنگ شده است و در سطح دنیا کارکردهای جدید و مدرنی را برای پست در نظر گرفته اند که در کشور ما نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ادامه داد: با وجود این که توسعه خدمات بانکی در روستاها چندان سودآور نیست اما این خدمات باعث کاهش هزینه های روستائیان شده و خدمتی توسعه ای برای افزایش رفاه روستائیان محسوب می شود.
وی با بیان این که نصب دستگاه های ATM در روستاها و استفاده از آن ها رشد خوبی در استان فارس داشته است، اظهارداشت: پست بانک باید به سمت رشد اشتغال و شراکت با روستائیان حرکت کند تا سودآوری بانک و تثبیت جمعیت در روستاها را بیش از گذشته شاهد باشیم.
استاندارفارس با اشاره به این که بیش از ۷۰ درصد از سپرده ها باید به تسهیلات اشتغال زا اختصاص یابد، افزود: این تسهیلات باید بیشتر به عنوان سرمایه ثابت و احداث هزینه شود و بخشی هم به سرمایه در گردش اختصاص یابد.
دکتر رحیمی گفت: شغل های روستایی مطالبه بالایی برای تسهیلات ندارند و به همین دلیل جمعیت و اشتغال بیشتری را پوشش می دهند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس افزود: در سال های اخیر شاهد پیشرفت خوبی در زمینه گسترش خدمات مخابراتی مانند تلفن ثابت، اینترنت و آنتن دهی هستیم که باید سرعت توسعه در این بخش افزایش یابد.

انتهای پیام/