شهرستان قیر و کارزین در استان در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد
شهرستان قیر و کارزین در استان در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد

به گزارش پگاه خبر؛عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه گفت: بحمد الهی با همکاری مردم شاهد تغییر رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در استان فارس هستیم به‌طوری که هم‌اکنون تنها یک شهرستان قیر و کارزین در استان فارس در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد. وی افزود: ۲۹ شهرستان استان فارس […]

به گزارش پگاه خبر؛عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه گفت: بحمد الهی با همکاری مردم شاهد تغییر رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در استان فارس هستیم به‌طوری که هم‌اکنون تنها یک شهرستان قیر و کارزین در استان فارس در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد.

وی افزود: ۲۹ شهرستان استان فارس در وضعیت نارنجی بوده و ۶ شهرستان زرین‌دشت، گراش، خنج، فراشبند، سروستان و پاسارگاد در وضعیت زرد به‌سر می‌برند.

قاسم‌پور از تمدید محدودیت‌ها برابر مصوبات جدید ستاد ملی و استانی کرونا در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در شهرهای قرمز تنها اصناف گروه یک می‌توانند فعال باشند اما اکنون گروه هم مجوز فعالیت دارند و در نارنجی هم اصناف گروه یک و دو و در وضعیت زرد هم اصناف گروه سه اجازه فعالیت دارند اما اصناف گروه ۴ در هر وضعیتی باید تعطیل باشند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا با ذکر این نکته که هیچ شهرستان وضعیت آبی در استان یا کشور نداریم، گفت: محدودیت‌های تردد خودرویی شبانه همچنان برقرار بوده و ورود به شهرهای قرمز و نارنجی هم با پلاک غیربومی ممنوع است.

وی با تصریح اینکه آموزش‌ها به‌صورت مجازی است، در عین حال این نکته را یادآور شد که امتحانات پایانی پایه‌های نهم و دوازدهم دانش‌آموزان به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

قاسم‌پور از تعطیلی هرگونه مراسم و تجمعات فرهنگی و اجتماعی در استان خبر داد و گفت:‌ دورکاری کارکنان هم مطابق رنگ‌بندی هر شهر باید اعمال شود و در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا در ادامه به تشریح محدودیت‌های عید سعید فطر پرداخت و گفت: طرح محدودیت تردد خودرویی از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تمام نقاط استان فارس اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح خودروهای متخلف شهرهای با وضعیت قرمز جریمه یک میلیون تومانی و شهرهای وضعیت نارنجی و زرد هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهند شد ضمن اینکه به تمام فرمانداران شهرستان‌های مبادی ورودی استان هم تأکید کرده‌ایم که مانع ورود مسافران به استان شوند.

قاسم‌پور با بیان اینکه تمام پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها هم در ایام تعطیلات عید فطر در سراسر استان تعطیل خواهند بود، از مردم درخواست کرد تا از برگزاری میهمانی‌ها، تجمعات و دورهمی‌ها در ایام تعطیلات عید فطر خودداری کرده و هرگونه مراسم ختم و عروسی را برگزار نکنند چرا هم دستگاه قضا هم نیروی انتظامی ورود جدی خواهد کرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا در پایان با تأکید بر اینکه با ناقضین قوانین برخورد جدی شده و خواهد شد، گفت: تمام دوربین‌های جاده‌ای و مبادی ورودی و سطح شهرهای استان فعال هستند و خودروهای متخلف را جریمه خواهند کرد.
انتهای پیام