تخصیص تجهیزات درمناطق عشایری اولویت اصلی آموزش وپرورش است
تخصیص تجهیزات درمناطق عشایری اولویت اصلی آموزش وپرورش است

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بسط و توسعه عدالت و رفع محرومیت های آموزشی به واسطه گسترش انواع مدارس و تخصیص تجهیزات در مناطق عشایری همواره از اولویت های اصلی آموزش و پرورش فارس بوده است.  دکتر فرهاد اسماعیلی در آیین تقدیر از معلمان عشایری استان با اشاره به اشعار مولانا […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بسط و توسعه عدالت و رفع محرومیت های آموزشی به واسطه گسترش انواع مدارس و تخصیص تجهیزات در مناطق عشایری همواره از اولویت های اصلی آموزش و پرورش فارس بوده است.

 دکتر فرهاد اسماعیلی در آیین تقدیر از معلمان عشایری استان با اشاره به اشعار مولانا گفت: ذخایر و استعدادهای نابی در مناطق عشایری وجود دارد که با برنامه ریزی های آموزشی و تربیتی می توان از آنها به خوبی بهره برد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه عدالت آموزشی بنیان فکر و فرهنگ یک جامعه است گفت: وجود و فعالیت معلمان عشایری در راستای آموزش  دانش آموزان عشایر گامی بزرگ در جهت تحقق عدالت آموزشی محسوب می شود.
اسماعیلی افزود: از ابتدای تاسیس آموزش عشایری اهداف مهمی چون ارتقا کیفیت آموزش، کاهش فاصله طبقاتی، تقویت زبان فارسی، تقویت روحیه شهامت و شجاعت و تحکیم جایگاه زنان و احترام به بزرگترها به طور مشهود دنبال شده است.
رییس اداره آموزش و پرورش عشایر فارس نیز گفت: معلمان عشایر در سخت ترین شرایط مشغول خدمت به فرزندان محروم ترین قشر اجتماع هستند که جای قدرانی دارد.بهنام حیدری  با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲  هزار دانش آموز در آموزش و پرورش عشایر فارس مشغول به تحصیل هستند گفت : از این تعداد  ۴ هزار دانش آموز  در دوره متوسطه اول و دوم در قالب ۲۱ مرکز شبانه روزی و ۲ مرکز شبانه روزی عادی و دو مرکز ضمیمه و ۸ هزار دانش آموز نیزدر دوره ابتدایی  اشتغال به تحصیل دارند.
حیدری افزود: معلمان عشایر در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات در اقصی نقاط کشور تنها نماینده دولت جمهوری اسلامی است که پرچم پر افتخار کشور را به اهتزار در می آورد که این امر می طلبد مسئولین محترم نگاهی ویژه به این عزیزان داشته باشند.
وی گفت: امروز به صورت نمادین از تعدادی از معلمین عشایری دوره های ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم، راهبران موفق و مدارسی که به صورت کلی در امر آموزش مجازی و مراکز شبانه روزی موفق در امر آموزش حضوری تقدیر بعمل خواهد آمد.
گفتنی است در این جلسه دکتر رحیمی استاندار فارس، دکتر احمدی زاده معاونت سیاسی امنیتی استانداری فارس،  دکتر نوروزی ریاست سازمان برنامه و بودجه، دکتر اکرمی ریاست سازمان بازرسی منطقه ۳ کشور و استان و  مهندس امیری  فرماندار شیراز نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/