اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان زندان استان در سال جاری هدف گذاری شده است
اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان زندان استان در سال جاری هدف گذاری شده است

به گزارش پگاه خبر؛رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست معاونین قضایی استان، دادستان عمومی و انقلاب شیراز، معاونین دادستان و مدیر کل زندان‌های فارس گفت:در سال گذشته اشتغال ۵۴ درصد از محکومین زندان‌های استان فارس محقق شده است و برنامه ریزی اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان زندان استان فارس در سال جاری هدف گذاری شده […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست معاونین قضایی استان، دادستان عمومی و انقلاب شیراز، معاونین دادستان و مدیر کل زندان‌های فارس گفت:در سال گذشته اشتغال ۵۴ درصد از محکومین زندان‌های استان فارس محقق شده است و برنامه ریزی اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان زندان استان فارس در سال جاری هدف گذاری شده است.

این نشست با هدف اشتغال هر چه بیشتر مددجویان زندان، استفاده از ظرفیت‌های قانونی کاهش جمعیت کیفری و پایش زندانیان استان فارس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در این نشست با تاکید بر اشتغال مددجویان درون و برون زندان گفت : در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ نفر قرار داد اشتغال به کار در خارج از زندان دارند و برخی از شرکت‌های خصوصی نیز برای اشتغال و به کار گیری ۵۰۰ نفر دیگر از مددجویان زندان‌های فارس اعلام نیاز کرده اند..

رئیس کل دادگستری استان فارس از برگزاری جلسات مداوم و منظم کمیسیون عفو دادگستری استان فارس خبر داد و افزود: در این جلسات وضعیت زندانیانی که بر اساس قانونی مستحق عفو و بخشودگی و برخورداری از آزادی مشروط هستند مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی به موضوع مجازات‌های جایگزین حبس نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ مورد رأی جایگزین حبس از سوی قضات دادگستری فارس صادر شده است و ۱۲۰ نفر نیز از تسهیلات پابند الکترونیک استفاده نموده اند که امیدواریم با توجه به صدور احکام بیشتر و فراهم شدن شرایط فیزیکی پابند الکترونیک بتوانیم از ظرفیت بیشتری در این خصوص استفاده نمائیم.
اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های فارس نیز در این نشست با اشاره به موضوع اصلاح مجرمین مورد تأکید سند تحول قضایی گفت: در چشم انداز سند تحول قضایی یکی از ظرفیت‌های اصلاح مجرمین موضوع اشتغال مددجویان زندان‌ها است که در این زمینه لازم است قضات و مسئولان دادگستری استان و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی اهتمام لازم در این خصوص داشته باشند.

وی با بیان این که علاوه بر اشتغال کارگاهی و حرفه آموزی مددجویان درون زندان‌های استان فعال است از آمادگی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس برای استفاده از ظرفیت بیش از ۷۶۰۰ مددجویان جهت اشتغال درخارج از زندان همراه با نظارت ویژه قضات ناظر زندان خبر داد.

انتهای پیام/