اجرای طرح الگویی گندم بنیان در شهرستان ارسنجان
اجرای طرح الگویی گندم بنیان در شهرستان ارسنجان

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از اجرای طرح الگویی گندم بنیان در سطح ۹ هکتار از مزارع گندم این شهرستان خبر داد. مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سید ناصر حسینی خرمی، هدف از اجرای این طرح را افزایش حداقل ۳۰درصد عملکرد گندم آبی، بهره وری از منابع پایه(آب و خاک) و نهاده های […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از اجرای طرح الگویی گندم بنیان در سطح ۹ هکتار از مزارع گندم این شهرستان خبر داد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، سید ناصر حسینی خرمی، هدف از اجرای این طرح را افزایش حداقل ۳۰درصد عملکرد گندم آبی، بهره وری از منابع پایه(آب و خاک) و نهاده های تولید و همچنین کاهش ضایعات عنوان کرد. وی تصریح کرد: در دو مزرعه الگویی اجرای طرح، محلولپاشی سم تیلت(۱لیتر در هکتار)،کود NPK(۲کیلوگرم در هکتار)، کود اوره(۵لیتر در هکتار) و کود ریزمغذی روی ومنگنز(۳لیتر در هکتار) انجام شد. حسینی خرمی خاطر نشان کرد : با توجه به اقلیم مناسب منطقه، استفاده از بذور اصلاح شده(با عملکرد بیش از ۸تن در هکتار) ، دانش فنی کارشناسان کشاورزی و تجارب کشاورزان پیشرو، دستیابی به افزایش عملکرد پیش بینی شده، دور از انتظار نیست. او افزود: قبل از برداشت، اجزاء عملکرد گندم اندازه گیری و نتایج کمی و کیفی اجرای طرح، اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/