اولویت روستا‌ها ایجاد اشتغال پایدار وتوسعه روستا و مهاجرت معکوس به آن است
اولویت روستا‌ها ایجاد اشتغال پایدار وتوسعه روستا و مهاجرت معکوس به آن است

به گزارش پگاه خبر؛سید کمال پاک فطرت مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: در سال ۹۲ تنها چند اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی دراستان وجود داشت که تا مهر ماه پارسال، این آمار به بیش از ۱۰۶ اقامتگاه رسیده است. او با بیان اینکه دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به روستا‌ها […]

به گزارش پگاه خبر؛سید کمال پاک فطرت مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: در سال ۹۲ تنها چند اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی دراستان وجود داشت که تا مهر ماه پارسال، این آمار به بیش از ۱۰۶ اقامتگاه رسیده است.

او با بیان اینکه دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به روستا‌ها داشته به گونه‌ای که به حدود ۹۸ درصد روستا‌های این استان گازرسانی شده است، افزود: همچنین صد در صد روستا‌های فارس دارای آب و برق هستند و اکثر روستا‌ها از اینترنت و مخابرات نیز برخوردارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس بیان کرد: در سال‌های اخیر تعداد خانه‌های بهداشت در روستا‌ها با رشد چشمگیری همراه بوده است و هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا در این استان دارای خانه بهداشت هستند.

پاک فطرت افزود: ۸۰ درصد خانه‌های روستا‌هایی در فارس در چند سال گذشته، بازسازی و مقاوم سازی شده است.

او با بیان اینکه اولویت اول همه روستا‌ها ایجاد اشتغال پایدار است و این مهم زمینه‌ساز توسعه روستا و مهاجرت معکوس به آن خواهد بود، گفت: دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس آماده همکاری و حمایت از تمام افراد و گروه‌هایی است که طرح و برنامه برای اشتغالزایی در روستا‌ها دارند.

اتتهای پیام/