راهکار‌های جهش تولیدات دانش بنیان و راه اندازی دفتر انتقال فناوری
راهکار‌های جهش تولیدات دانش بنیان و راه اندازی دفتر انتقال فناوری

به گزارش پگاه خبر؛معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از برگزاری نشست اندیشه ورزی مشترک با دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران، در زمینه چگونگی راه اندازی دفتر انتقال فناوری (Technology Transfer Office) و راهکار‌های جهش تولیدات دانش بنیان خبر داد. دکتر عباس رضائیان زاده گفت: در این برنامه، تجربه‌های اجرایی […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از برگزاری نشست اندیشه ورزی مشترک با دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران، در زمینه چگونگی راه اندازی دفتر انتقال فناوری (Technology Transfer Office) و راهکار‌های جهش تولیدات دانش بنیان خبر داد.
دکتر عباس رضائیان زاده گفت: در این برنامه، تجربه‌های اجرایی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه رویکردها، فرآیندها، برنامه‌ها و ساختار‌های مرتبط با فعالیت‌های فناورانه دانشگاه و محصولات دانش بنیان و چگونگی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی شده از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه، بررسی شد.
مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه نیز در این نشست گفت: ضرورت و اهمیت راه اندازی دفتر انتقال فناوری (TTO) در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ما را بر آن داشت تا از تجارب دانشگاه‌های صنعتی پیشگام و موفق در کشور استفاده کنیم که در گام نخست با دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران وارد گفتگو شدیم.
دکتر علیرضا چوبینه افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در راستای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه در زمینه تولید مواد و محصولات دانش بنیان، حرکت‌های نوینی همچون راه اندازی دفتر انتقال فناوری را در دستور کار خود قرار داده است تا جامعه دانشگاهی، بیش از پیش در راستای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه گام بردارد.
او اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز قرار است بر اساس نظرات دریافتی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، آیین نامه یکپارچه‌ای را برای دفاتر «TTO» تهیه و ابلاغ کند.
این نشست با حضور مدیر توسعه فناوری سلامت، روسای مراکز رشد و برخی اساتید کنشگر فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و دکتر علی نیکبخت، مدیر توسعه نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران، همزمان با روز ششم از هفته سلامت با شعار پژوهش، فناوری، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید برگزار شد.

انتهای پیام/