تامین منابع موجب راهگشایی در مسیر توسعه و محرومیت زدایی خواهد شد
تامین منابع موجب راهگشایی در مسیر توسعه و محرومیت زدایی خواهد شد

به گزارش پگاه خبر؛مدیر کل بنیاد مسکن فارس«عطا الله زمانی»، امروز (شنبه ۱۱ اردیبهشت) در دیدار با نماینده شهرستان ‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد گشایش های قانونی در تامین منابع موجب راهگشایی در مسیر توسعه و محرومیت زدایی خواهد شد. مدیر کل بنیاد مسکن فارس افزود: افزایش محدوده روستاها با […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر کل بنیاد مسکن فارس«عطا الله زمانی»، امروز (شنبه ۱۱ اردیبهشت) در دیدار با نماینده شهرستان ‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد گشایش های قانونی در تامین منابع موجب راهگشایی در مسیر توسعه و محرومیت زدایی خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس افزود: افزایش محدوده روستاها با اجرای طرح های بازنگری امکان پذیر است و بنیاد مسکن فارس طرح های خود در این زمینه را در شهرستان های سپیدان و بیضا انجام داده است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در استان فارس دارای طرح هادی روستایی هستند و یک هزار و ۱۰۰ طرح هادی نیز نیازمند تامین اعتبار و بازنگری هستند که تامین اعتبار آن  با پیگیری و همراهی نمایندگان مجلس میسر خواهد شد.

زمانی با اشاره به پیشرو بودن استان فارس در اجرای طرح های هادی و بازنگری طرح ها بیان کرد: بنیاد مسکن استان فارس در سال گذشته ۱۱۱ طرح هادی در مناطق روستایی این استان را مورد بازنگری قرار داد که در کارآفرینی، حمایت از اشتغال و رفع محرومیت ها نقش مطلوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۳۵ طرح هادی نیز در مناطق روستایی فارس اجرا شد و بنیاد مسکن  تا کنون در یک هزار و ۲۶۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس طرح هادی را اجرا کرده است.

زمانی اضافه کرد: بیش از ۶۴ درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای استان با بهره گیری از تسهیلات پرداختی بنیاد مسکن مقاوم سازی شده اند که برای بازسازی این واحدهای مسکونی یک هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

وی با اشاره به کمک به واحدهای مسکونی خانواده های دارای ۲ عضو معلول گفت: بنیاد مسکن فارس در سال گذشته برای ۶۵۷ واحد مسکونی ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

زمانی افزود: مدیر بنیاد مسکن در شهرستان فیروزآباد با بهسازی روستای «کلسیان» با اعتبار ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اقدامات موثری انجام داده است و در روستای «نجف آباد مرکزی» و  «مورجان» بهسازی انجام شده است.

وی اعلام کرد: بنیاد مسکن ساخت ۸۰ واحد مسکونی را در قالب تفاهم نامه برای مددجویان و اقشار آسیب پذیر در فیروزآباد پذیرفته است و با پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی و وام های رایگان ۳۰۰ میلیون ریالی ساخت واحد های مسکونی مددجویان را دنبال می کند.

زمانی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن برای توسعه و محرومیت زدایی در روستای «حسن آباد» داراب گفت: این روستا در برگیرنده برخی از جاذبه های گردشگری است که شهرت ملی و جهانی دارند و بنیاد مسکن طرح های توسعه گردشگری روستایی را در این رسوتا مورد حمایت قرار می دهد.

وی افزود: برای توسعه روستایی در شهرستان داراب ۶۵۵فقره تسهیلات مقاوم سازی با همکاری بانک های عامل با اعتباری بیش از ۳۲میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان، پرداخت ۲۶۰فقره تسهیلات مسکن محرومین با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان و پرداخت ۲۶۰ فقره کمک بلاعوض مسکن محرومین با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و۸۰۰میلیون تومان در سال گذشته پرداخت شده است.

زمانی اعلام کرد: پرداخت ۵۴ فقره وام رایگان و بلاعوض  به اقشار کم درآمد، خانوارهای ۲ معلولی و ایتام  با اعتباری بیش از ۳۵۲میلیون تومان از سایر اقدامات بنیاد مسکن فارس در سال گذشته در داراب به شمار می رود.

انتهای پیام/