امانتدار رای و نظر مردم،تاکید ویژه به موضوع شفاف سازی و نظارت داشته باشیم
امانتدار رای و نظر مردم،تاکید ویژه به موضوع شفاف سازی و نظارت داشته باشیم

به گزارش پگاه خبر؛نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی «روح الله نجابت»، امروز (پنج شنبه ۹ اردیبهشت) در نشست خبری هئیت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان فارس با اصحاب رسانه گفت: اداره شهرها و روستاها بسیار مهم است و در تایید صلاحیت ها به دقت در استان فارس عمل شده […]

به گزارش پگاه خبر؛نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی «روح الله نجابت»، امروز (پنج شنبه ۹ اردیبهشت) در نشست خبری هئیت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان فارس با اصحاب رسانه گفت: اداره شهرها و روستاها بسیار مهم است و در تایید صلاحیت ها به دقت در استان فارس عمل شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: در هیئت های نظارت هدف این است که اصلح ترین افراد در معرض انتخاب مردم قرار داده شوند.

وی اضافه کرد: لازم است امانتدار رای و نظر مردم باشیم و به عنوان نماینده مردم به این موضوع و شفاف سازی و نظارت تاکید ویژه دارم.

نجابت با اشاره به نظارت بر شوراها بیان کرد: نظارت بر شورا قبل و بعد انتخابات و در زمان فعالیت شوراهای اسلامی مهم است و استانداری فارس، فرماندار شهرستان شیراز و سایر شهرستان های استان برای نظارت بر انتخابات وظیفه سنگینی بر دوش دارند و فارس با بیش از ۳۶ شهرستان و ۹۰ بخش کار سنگینی پیش رو دارند.

وی ادامه داد: لازمه نظارت بر انتخابات انجام هماهنگی و پیشبرد امور لازم در این حوزه است و نمایندگان مجلس نیز در این حوزه باید از توان خود برای برگزاری انتخابات و اقدامات اجرایی خود استفاده مطلوب داشته باشند.

نجابت اضافه کرد: با انتخاب هیئت های نظارت شهرستانی بر افزایش دقت در این حوزه برای رسالت در قبال اعتماد مردم اقدام کرده ایم.

وی با اشاره به هیئت اجرایی برگزاری انتخابات گفت: هیئت های اجرایی توسط فرمانداران سراسر معرفی شدند که باید به تایید هیئت های نظارت نیز می رسیدند و داوطلبان توانستند برای ثبت نام در انتخابات شورای شهرها و روستاها اقدام کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرونده داوطلبان ثبت نام شده با دقت نظر فراوان بررسی شد تا تایید صلاحیت ها با رعایت انصاف و شفافیت انجام شود.

نجابت تاکید کرد: روز گذشته به داوطلبان ثبت نام شده تایید و یا عدم تایید صلاحیت ها برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان فارس اعلام شد و به آنها فرصت اعتراض از طریق مراجعه به فرمانداری و هیئت های نظارت نیز داده شده است که در کمال دقت تمامی پرونده های شکایت بررسی خواهد شد.

وی افزود: به دلیل همزمانی انتخابات ریاست جمهوری با شوراها و بحران کرونا سبب شده است تا بر شمار صندوق های رای در استان افزوده شود و امیدواریم انتخاباتی همراه با آرامش و حفظ سلامت مردم فارس پیش رو داشته باشیم.

نجابت تصریح کرد: اعضای هیئت های اجرایی از میان معتمدان مردم انتخاب شده اند تا فضای انتخاباتی مطلوبی ایجاد شده در استان فارس یک هزار و ۸۵۱ کاندید شورای شهر و روستا مورد تایید صلاحیت قرار گرفته اند که رقم قابل توجهی است و موجب امیدواری به آینده اداره شهرها در استان است.

انتهای پیام/