صدور مجوز های کسب و کاربه رتبه تک رقمی دست یافته ایم
صدور مجوز های کسب و کاربه رتبه تک رقمی دست یافته ایم

به گزارش پگاه خبر؛دکترعنایت اله رحیمی در جلسه شورای اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان با گرامیداشت ایام میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام گفت : شیوع بیماری کرونا به اغلب کسب و کارهای استان آسیب وارد کرده و به همین دلیل ضروری است تا با همکاری یکدیگر در رفع بخشی از این مشکلات […]

به گزارش پگاه خبر؛دکترعنایت اله رحیمی در جلسه شورای اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان با گرامیداشت ایام میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام گفت : شیوع بیماری کرونا به اغلب کسب و کارهای استان آسیب وارد کرده و به همین دلیل ضروری است تا با همکاری یکدیگر در رفع بخشی از این مشکلات بکوشیم.

وی برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری را از دیگر مباحث مهم در سال‌جاری عنوان کرد و اظهار داشت: باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات فراهم شود و ما در این زمینه مسولیت داریم تا با بهره گیری از ظرفیت های قانونی نسبت به افزایش مشارکت تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره نامگذاری سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری و لزوم برنامه ریزی برای تحقق این شعار گفت: نیاز به تدوین برنامه ای یک ساله در این خصوص داریم و باید با مشخص کردن اهداف و راهکارهای تحقق اهداف در تحقق این شعار گام برداریم.

رحیمی افزایش جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را از جمله راهکارها برای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: در سال  گذشته استان فارس مقام نخست جذب سرمایه گذاری خارجی را کسب کرد و این رتبه در سال جاری نیز باید در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ادامه داشته باشد.

استاندار فارس توسعه  مهارت آموزی و توجه به خصوصیات این آموزش را خواستار شد و گفت: آموزش باید دارای دو خصوصیت اشتغال آفرینی و ارتباط بین آموزش دهنده و آموزش گیرنده و بازار باشد و نیاز سنجی در بازار کار ، عامل اصلی تحقق این ویژگی ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در اعطای تسهیلات به بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا شد و تاکید کرد: از ظرفیت بند الف تبصره ماده ۱۸ باید نهایت بهره گیری را انجام داد و تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات این بخش بسیار مهم است.

رحیمی از اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریالی به مبحث جهش تولید استان خبر داد و گفت: گزارش های اخیر در خصوص رتبه استان در صدور مجوز های کسب و کار ، کارشناسی شده نیست و خوشبختانه ما در این زمینه از رتبه ۱۶ کشوری به رتبه تک رقمی دست یافته ایم.
گفتنی است این جلسه با بررسی مصوبات شورا پایان یافت.

انتهای پیام/