رویدادها و حوادث مهم استان فارس در ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
رویدادها و حوادث مهم استان فارس در ۱۴۰۰/۰۲/۰۴

به گزارش پگاه خبر؛برخی از این حوادث و رویدادهای استان فارس به اطلاع شما خوانندگان گرامی رسانده می شود. سارقان لوازم باغات و مزارع در”جهرم” دستگیر شدند فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از دستگیری ۲ سارق سابقه دار که اقدام به سرقت لوازم باغات و مزارع می‌کردند خبر داد. سرهنگ “خسرو رزمجویی”  در تشریح جزئیات این […]

به گزارش پگاه خبر؛برخی از این حوادث و رویدادهای استان فارس به اطلاع شما خوانندگان گرامی رسانده می شود.

سارقان لوازم باغات و مزارع در”جهرم” دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از دستگیری ۲ سارق سابقه دار که اقدام به سرقت لوازم باغات و مزارع می‌کردند خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”  در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مزارع و باغات در سطح شهرستان جهرم، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران یگان امداد جهرم حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ حامل قطعات باغبانی مظنون که راننده به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد.

وی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از آن سواری ۴۰۵ اموالی مسروقه مربوط به اتصالات لوله آب کشاورزی و ترانس برق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه اقرار کردند اموال مکشوفه را از روستاهای اطراف لارستان سرقت کرده‌اند، عنوان داشت: کارشناسان ارزش آن را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌‌اند.

سرهنگ “رزمجویی” به باغداران توصیه کرد: نسبت به گماشتن نگهبان در باغات خود اقدام و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کار درست سرباز یگان امداد شهرستان “گراش

فرمانده انتظامی شهرستان گراش از صحت عمل یکی از سربازان یگان امداد این شهرستان در بازگرداندن تلفن همراه به صاحبش خبر داد.

سرهنگ “محمد جواد اسلامی مهر” با اعلام این خبر اظهار داشت: واحد گشت یگان امداد شهرستان گراش هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود بوده اند که سرباز وظیفه گشت مذکور یک عدد تلفن همراه به ارزش ۷۰ میلیون ریال را پیدا می کند.

وی افزود: این سرباز وظیفه ضمن هماهنگی لازم با بازرسی شهرستان، صاحب و مالک این تلفن همراه را شناسایی و ضمن تنظیم صورتجلسه ، تلفن همراه به وی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش در پایان از این اقدام خداپسندانه سرباز صحیح العمل و وظیفه شناس تقدیر و تشکر به عمل آورد.

۷۵ راس دام  قاچاق در دام قانون

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی این پلیس یک دستگاه کامیون متوقف و در بازرسی از آن، ۷۵ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی منتهی به شیراز به یک دستگاه کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۷۵ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰به پلیس اعلام کنند.

عامل تیراندازی  در”اقلید” دستگیری

فرمانده انتظامی “اقلید” از شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان اقلید، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد احدی از شهروندان ضمن مشاهده حفر چاه غیرمجاز در مجاورت زمین کشاورزیش به حفر کننده اعتراض و با یکدیگر درگیر می‌شوند و آن را با یک قبضه اسلحه شکاری مجروح می‌کند.

فرمانده انتظامی “اقلید” گفت: با توجه به حساسیت موضوع ماموران انتظامی دستگیری عامل تیراندازی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و موفق شدند متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ “صارمی” با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل متهم یک قبضه اسلحه شکاری دارای مجوز کشف شد، افزود: عامل تیراندازی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف زمین خواری ۵ میلیاردی در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف زمین خواری به مساحت ۲۳ هکتار از اراضی دولتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در این خصوص بیان کرد: در پی شکایت اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف اراضی ملی به متراژ ۲۳ هکتار واقع در حوالی روستای مروارید، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و بررسی میدانی مشخص شد افرادی به تصرف غیر قانونی ۲۳ هکتار از منابع و اراضی ملی اقدام کرده اند.

فرمانده انتظامی “داراب” افزود: مأموران با همکاری جانشین دادستان و اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و اقدام به خلع ید اراضی تصرف شده کردند.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری متصرفان ادامه دارد.

سواری پژو حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “فسا” از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۳۵ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” بیان کرد: ماموران انتظامی یگان امداد “فسا” در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۵ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۵۳ راس گوسفند قاچاق در”زرین‌دشت”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۵۳ راس گوسفند قاچاق خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در خصوص چگونگی این خبر بیان داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی در ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی شهرستان “زرین‌دشت”، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۵۳ راس گوسفند قاچاق و بدون پروانه بهداشتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “زرین دشت” با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: مبارزه با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در”آباده”

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی”با اعلام این خبرگفت : ماموران انتظامی “آباده” در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه باقاچاق کالا وارز، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی “شیراز-اصفهان” به ۲ دستگاه اتوبوس مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۲۲ دستگاه پمپ آب، ۲ دستگاه کولرگازی، ۳ دستگاه تلویزیون LED و ۲ دستگاه موتورسیکلت پاکشتی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری ۲ سارق با ۴۱ فقره سرقت در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” گفت: با دستگیری ۲ سارق در این شهرستان پرده از راز ۴۱ فقره سرقت درون خودرو برداشته شد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در این باره بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در شهرستان مرودشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام کار اطلاعاتی گسترده و با تلاش ماموران پلیس آگاهی، ۲ نفر از سارقان سابقه‌دار که همدست یکدیگر بودند شناسایی و با جمع آوری اطلاعات و مستندات لازم در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: با انجام تحقیقات و بازجویی های صورت گرفته در پلیس آگاهی، سارقان به ۴۱ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ “زینلی” با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تاکید کرد: مردم به توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی توجه کرده و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت یا تردد افراد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

ساینا سرقت شده از شیراز، در کازرون کشف شد

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف یک دستگاه ساینا با سابقه سرقت از شیراز، در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” د در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران کلانتری “۱۲ حضرتی” کازرون حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک سواری ساینا که کنار جاده رها شده بود مشکوک شدند.

وی افزود: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد خودرو موصوف سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، از رانندگان وسایل نقلیه درخواست کرد با مجهز کردن خودرو خود به تجهیزات ایمنی، سارقان را در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام بگذارند.

دستگیری ۷ نفر از عوامل نزاع دسته جمعی در “کازرون”

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” گفت: با تلاش و حضور به موقع ماموران پلیس، ۷ نفر از عوامل نزاع دسته جمعی در کازرون دستگیر شدند.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان”  اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد نزاع دسته جمعی در شهرستان کازرون، ماموران انتظامی این فرماندهی به سرعت به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با تلاش فراوان و حضور مقتدرانه خود توانستند به این نزاع دسته جمعی که افراد از سلاح سرد و چوب و چماق استفاده می کردند پایان دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” تصریح کرد: در همین راستا ۷ نفر از عوامل اصلی درگیری دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ “زراعتیان”با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است؛ گفت: پلیس اجازه خودنمایی به هنجارشکنان نخواهد داد و با برخورد قانونی و مقتدرانه در جهت حفظ نظم و امنیت اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/