چرخ توسعه در شهرستان بوانات در سایه تلاش و مدیریت جهادی
چرخ توسعه در شهرستان بوانات در سایه تلاش و مدیریت جهادی

کریم محمدی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بوانات  فعالیتهای یکساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان در سال گذشته را تشریح کرد و با گرامیداشت ۲۱ فروردین سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل و تاسیس بنیاد مسکن و همچنین با نکوداشت سال پشتیبانی  تولید ابراز داشت : چرخ توسعه و محرومیت زدایی در مناطق مختلف این شهرستان به گردش در آمده است و گام های قابل توجه در این راستا برداشته شده است.

به گزارش پگاه خبر؛مهندس کریم محمدی  با بیان اینکه از همه ظرفیت های قانونی برای اجرای طرح های توسعه در این شهرستان بهره گیری می شود اجرای طرح هادی روستایی را از جمله برنامه های بنیاد مسکن دراین شهرستان برشمرد و گفت: اجرای ۵۵۰۰ متر مربع زیر سازی و آسفالت در سطح روستاهای اکبری ، منج علیا ، جوی سفید از محل اعتبارات عمرانی با اعتباری بالغ بر ۶۷۰۰ میلیون ریال  از جمله عملکردهای بنیاد مسکن در سالی که گذشت است .

وی ادامه داد :  تهیه طرح هادی روستای لقمان چشمه از محل اعتبارات ارزش افزوده با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال و  بازنگری طرح هادی روستای سیمکان از محل اعتبارات استانی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیون ریال و همچنین  صدور ۱۵ جلد سند روستایی و ۱۱ جلد سند شهری  از دیگر اقداماتی است که سال گذشته دراین شهرستان به سرانجام رسیده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بوانات اضافه کرد :  اخذ مجور و تامین اعتبار نقشه برداری وضع موجود در روستاهای جشنیان ، و جعفر آباد علیا جهت باز نگری طرح هادی نیز سال گذشته دنبال شده است.

به گفته مهندس محمدی برای تامین مسکن مناسب زوج های جوان و متقاضیان سکونت در روستاها این بنیاد اقدام به واگذاری اراضی در روستاها میکند ، در سالی که گذشت با  واگذاری ۳۰ قطعه زمین در سطح روستاهای شهرستان به جوانان فاقد مسکن و  پرداخت ۲۶ فقره وام ۵۰۰ میلیون ریالی جهت ساخت ۲۶ واحد مسکن محرومین همراه با ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض جهت هر واحد اقدامات موثری در زمینه خانه دار شدن اقشار مختلف صورت گرفت.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بوانات همچنین از  پرداخت ۱۱۹ فقره تسهیلات مقاوم سازی با همکاری بانکهای عامل با اعتباری بالغ بر ۵۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت:  پرداخت ۸ فقره تسهیلات احدانی حوادث شهری و روستایی با همکاری بانکهای عامل با اعتباری بالغ بر ۳۶۰۰ میلیون ریال و  پرداخت ۴۱ فقره وام تعمیری حوادث با همکاری بانکهای عامل با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در این شهرستان است .

محمدی اضافه کرد : بنیاد مسکن دراین شهرستان در سالی که گذشت مبادرت به  پرداخت ۴۹ فقره کمک بلاعوض به واحدهای خسارت دیده تعمیری و احداثی با اعتباری بالغ بر ۴۲۱۰ میلیون ریال کرد ، صدور بیمه نامه جهت منازل مسکونی به تعداد ۷۵ فقره نیز از دیگر اقدامات در زمینه توسعه روستایی است .

وی ارائه خدمات فنی و پاسخ استعلامات ۱۷۱ فقره پروانه ساختمانی با فعالیت دفتر خدمات فنی و ۱۰ نفر ناظر فعال در سطح روستاها را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن دانست و گفت:  پرداخت ۱۹ فقره کمک بلاعوض افشار کم درآمد به مبلغ ۷۶۰ میلیون ریال از جمله فعالیت های موثر بنیاد در این شهرستان است .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بوانات اظهار داشت : برای   ۱۰۰ درصد  روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی مطالعه و تهیه شده است ، این طرح ها در ۱۹ روستای شهرستان اجرا شده است .

انتهای پیام/