عزم ملی برای محرومیت زدایی در شهرستان فسابا مشارکت بنیاد مسکن
عزم ملی برای محرومیت زدایی در شهرستان فسابا مشارکت بنیاد مسکن

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا با تشریح دستاوردهای توسعه و محرومیت زدایی دراین شهرستان در سال ۹۹ بر لزوم تداوم فعالیت های جهادی و خدمت بی منت دراین شهرستان تاکید کرد و ابراز داشت :  در سالی که گذشت شاهد جنبه های مختلفی از توسعه و محرومیت زدایی دراین شهرستان بودیم .

به گزارش پگاه خبر؛مهندس محمد انصاری جابری با گرامیداشت سال پشتیبانی تولید اظهار داشت : محرومیت زدایی و توسعه روستایی دراین شهرستان از سوی  بنیاد مسکن یک مطالبه همگانی است و امسال عزم ملی برای محرومیت زدایی و پشتیبانی تولید در شهرستان فسا شکل گرفته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا با بیان اینکه در سال ۹۹ گام های مهمی در جهت محرومیت زدایی و توسعه روستایی دراین شهرستان برداشته شده است افزود: از جمله اقدامات تلاش برای اجرا و بازنگری در طرح های هادی روستایی است ، طرح هادی  طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح

بافت موجود،میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی ، تجاری ،کشاورزی ،تاسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونت گاه های روستایی و طرح های جامع ناحیه ای تعیین می نمایند .

انصاری جابری مطالعه روستا های نقشه برداری شده جهت تهیه طرح هادی را از عملکردهای بنیاد در سال گذشته دانست و گفت: بازنگری طرح هادی روستاهای قاسم آبادسفلی، کنکان، کچوئیه،صحرارود، قلعه قرمز، حسین آباد، چاهدولت و داراکوئیه در سال گذشته انجام شده است.

 مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا اضافه کرد : درراستای اجرای طرح هادی درسال گذشته اجرای عملیات بهسازی روستاهای آب آسمانی از بخش مرکزی و خورنگان از بخش نوبندگان نیز به پایان رسید.. کل اعتبار بهسازی از محل اعتبارات ملی به مبلغ   هشت میلیارد  ریال است.

وی اضافه کرد : همچنین  با اجرای طرح ویژه مسکن روستایی سالانه  ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مقاوم درکشور ساخته خواهد شد که هدف از اجرای این طرح احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی –

انصاری جابری تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی -استفاده از تکنولوژی در ساخت مسکن روستایی -ایجاد اشتغال جهت استاد کاران و صنایع ساختمانی -تغییر فضای روستا از محیطی غیر بهداشتی به محیط بهداشتی -توزیع عادلانه یارانه دولتی بخش مسکن در روستاها -توزیع عادلانه اعتبارات بانکی بخش مسکن در روستاها بوده است .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا خاطر نشان کرد : از سال۸۴  به بعد تعداد ۱۰ هزار و ۴۸۶  فقره تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان دراین شهرستان پرداخت گردیده است. در سالی که گذشت در این شهرستان ۴۰۵ خانوار روستایی برای دریافت ۲۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

وی بر تاثیر گذاری مهم  تسهیلات قرض الحسنه روستایی در عمران این مناطق تاکید کرد و گفت : تسهیلات قرض الحسنه روستایی کمک هزینه ای ، جهت ساخت حمام و سرویس بهداشتی ، روستاییان و همچنین برای افرادی است  که ازتسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی ، استفاده نموده اندو نتوانسته اند ، ساختمان خود را تکمیل نمایند می باشد .که در این شهرستان در سال گذشته ۱۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه با اعتباری معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۲۶ فقره تسهیلات حوادث با اعتباری معادل ۳  میلیارد  و ۹۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/