تخصیص بالغ بر ۱۲۲۲ میلیون ریال یارانه نهال به باغداران نی ریزی
تخصیص بالغ بر ۱۲۲۲ میلیون ریال یارانه نهال به باغداران نی ریزی

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از اختصاص یک میلیارد و ۲۲۲میلیون و ۵۰۰هزار ریال یارانه نهال به باغداران این شهرستان خبر داد و گفت: برای دریافت این یارانه، در سال جاری، ۳۵ پرونده تشکیل و کل اعتبار تخصیصی شهرستان جذب شد.  علیرضا بصیری افزود: یارانه مذکور به طرح های احداث باغ […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از اختصاص یک میلیارد و ۲۲۲میلیون و ۵۰۰هزار ریال یارانه نهال به باغداران این شهرستان خبر داد و گفت: برای دریافت این یارانه، در سال جاری، ۳۵ پرونده تشکیل و کل اعتبار تخصیصی شهرستان جذب شد.
 علیرضا بصیری افزود: یارانه مذکور به طرح های احداث باغ سازگاری بررسی ارقام و ساختارهای ژنی بادام امید بخش و گردو، توسعه کشت گیاه دارویی آنغوزه و باغ های انجیر، پسته، به ، بادام و غیره که دارای مدارک مستند بودند در سطح ۱۴۰ هکتار اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه شهرستان نی ریز با ۱۰ نهالستان مجوزدار و تولید سالانه بیش از یک میلیون اصله نهال شناسه دار، از قطبهای تولید نهال استان به شمار می آید تصریح کرد: در نهالستان های نی ریز گونه‌های درختان میوه دانه‌دار، هسته دار، نیمه گرمسیری، دانه ریز، سردسیری و خشک تولید می‌شود.
او با تاکید بر اینکه شهرستان نی‌ریز توانایی صادرات نهال به سایر کشور‌ها را دارد، اظهار کرد : نهال‌های تولیدی این شهرستان به تمامی نقاط کشور از جمله استان‌های کرمان، مشهد، یزد، اصفهان و کردستان صادر می‌شود.
به گفته بصیری؛ تولید نهال شناسه‌دار و سالم به عنوان مهم‌ترین مسئله زیر بنایی باغبانی، از اهمیت بسزایی برخورداراست.
شهرستان نی ریز در ۲۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/