شهرستان خرامه  و اجرای طرح های توسعه روستایی و محرومیت زدایی
شهرستان خرامه  و اجرای طرح های توسعه روستایی و محرومیت زدایی

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خرامه با گرامیداشت ۲۱ فروردین سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل و افتتاح حساب ۱۰۰ و همچنین سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن و با تشریح اقدامات انجام شده در سال گذشته ابراز داشت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸  به فرمان حضرت امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین مسکن محرومان به ویژه روستائیان درچهارچوب سیاست ها و برنامه های دولت جمهوری اسلامی تاسیس گردید.

به گزارش پگاه خبر؛مهندس اصغر ایزدی  مدیر بنیاد مسکن شهرستان خرامه با گرامیداشت سال پشتیبانی  تولید به بخشی از عملکردهای بنیاد در سالی که گذشت اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی در سال گذشته با  تهیه و بازنگری طرح های هادی  و اعطای تسهیلات و مقاوم سازی و جبران خسارت های سیل  عملکرد قابل توجهی داشته است .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خرامه اجرای طرح‌های هادی روستایی و بهسازی معابر را یکی از اولویت‌های بنیاد مسکن در سال گذشته زکر کرد و اظهار داشت : در سالی که گذشت با اعتباری معادل ۳۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال طرح های عمران و بهسازی روستایی در ۱۰ روستای این شهرستان اجرا شده است عملیات عمرانی شامل زیرسازی ، جدول گذاری آسفالت و اجرای پل و برخی دیگر از عملیات بوده است .

ایزدی اظهار داشت :  در زمینه تهیه و بازنگری طرحهای هادی نیز بنیاد مسکن در سالی که گذشت در این شهرستان گام‌های موثری برداشته است ،  این طرح‌ها در سه روستای مجموعه بنکو خسروی و حاتمی ، پست خیرآباد و کوه پاره انجام شده است عملیات تهیه و بازنگری طرحهای هادی در این روستاها شامل نقشه برداری و تهیه طرح توسط مشاور بوده است.

وی با بیان اینکه  بنیاد مسکن برای تشویق زوج‌های جوان و کاهش مهاجرت و تامین زمین برای واحدهای مسکونی جدید در این شهرستان اقدام به واگذاری اراضی در سال گذشته کرد گفت:  ۱۲۴ قطعه زمین در این شهرستان واگذار شد که این اقدامات با استقبال روستاییان مواجه گردید و از انجام مهاجرت‌های ناخواسته تا حدودی  جلوگیری کرده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خرامه ،  تهیه نقشه ثبتی و صدور ۱۰۵ جلد سند روستاهای شهرستان با همکاری ثبت اسناد و املاک خرامه و همچنین تهیه نقشه ثبتی و صدور ۱۲۰جلد  سند شهرها با همکاری اداره ثبت را  از دیگر اقداماتی دانست که بنیاد مسکن در سال گذشته پیگیری و اجرا کرده است .

 مدیر بنیاد مسکن شهرستان خرامه همچنین عملکرد ها در حوزه اعطای تسهیلات مسکن روستایی را تشریح کرد و گفت : پرداخت تسهیلات احداث مسکن در طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی با همکاری بانک‌های عامل به تعداد ۲۶۰ واحد و به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان ، پرداخت تسهیلات باز سازی مسکن آسیب دیده از بارندگی‌ها به تعداد ۹ واحد به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و همچنین پرداخت تسهیلات تعمیری مسکن آسیب دیده از بارندگی ها به تعداد ۸۵ واحد و به مبلغ ۹۵۵ میلیون تومان در سال گذشته انجام شده است.

ایزدی ،  همچنین اضافه کرد :  بنیاد مسکن مبادرت به تخصیص کمک رایگان در سطح مسکن محرومین به تعداد ۴۵ واحد و به مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان کرد که اجرای این طرح تاثیر مستقیم در تامین مسکن محرومان این شهرستان دارد .

 این مقام مسوول افزود: تخصیص کمک بلاعوض به واحدهای آسیب‌دیده از بارندگی به تعداد ۹۴ واحد و به مبلغ ۵۷۰ میلیون تومان و همچنین تخصیص کمک بلاعوض جهت تعیین تکمیل واحدهای مسکونی روستایی به تعداد ۳۳ واحد و به مبلغ ۸۰ میلیون تومان از دیگر فعالیت های بنیاد مسکن در سالی که گذشت می باشد ، در مجموع بنیاد مسکن در شهرستان خرامه با جمع اعتبارات ۱۴ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان در حوزه تسهیلات مسکن عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/