خسارت شدید سرمای بهاره به قطب پسته استان فارس
خسارت شدید سرمای بهاره به قطب پسته استان فارس

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از وقوع سرمای بهاره در اواسط فروردین ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: این رویداد جوی بیش از ۱۲۰۰میلیارد ریال خسارت به جای گذاشته است. علیرضا بصیری با بیان اینکه سطح زراعی و باغی این شهرستان بیش از ۲۵هزار هکتار است، تصریح کرد: بر […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از وقوع سرمای بهاره در اواسط فروردین ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: این رویداد جوی بیش از ۱۲۰۰میلیارد ریال خسارت به جای گذاشته است.

علیرضا بصیری با بیان اینکه سطح زراعی و باغی این شهرستان بیش از ۲۵هزار هکتار است، تصریح کرد: بر اثر سرمازدگی اخیر به طور میانگین  خسارت ۴۰ درصدی به باغ و خسارت ۲۰ درصدی به زراعت این شهرستان وارد شده که عمده آن مربوط به محصول پسته با سطح زیر کشت ۱۱هزار هکتار بوده است.
وی همچنین اظهار کرد: هر چند در سال زراعی جدید بیش از ۵۵ درصد محصولات کشاورزی شهرستان با تلاش کارشناسان بیمه زیر پوشش بیمه قرار گرفته است ولی به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات متعدد از جمله سرمازدگی، لازم است سایر بهره‌برداران نیز نسبت به این امر کوشا باشند تا زیان ناشی از آن را کاهش داده و از مزایای بیمه محصولات برخوردار شوند.

انتهای پیام/