شهرستان لامردبا مشارکت بنیاد مسکن در راستای توسعه و محرومیت زدایی
شهرستان لامردبا مشارکت بنیاد مسکن در راستای توسعه و محرومیت زدایی

به  گزارش پگاه خبر؛مدیر بنیاد مسکن شهرستان لامردبا تشریح عملکرد این بنیاد در سال گذشته و با گرامیداشت سال پشتیبانی  تولید و همچنین سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل برای تاسیس حساب ۱۰۰ و نهاد بنیاد مسکن ابراز داشت :جای جای این شهرستان کانون خدمت بی منت و محرومیت زدایی در راستای توسعه است . […]

به  گزارش پگاه خبر؛مدیر بنیاد مسکن شهرستان لامردبا تشریح عملکرد این بنیاد در سال گذشته و با گرامیداشت سال پشتیبانی  تولید و همچنین سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل برای تاسیس حساب ۱۰۰ و نهاد بنیاد مسکن ابراز داشت :جای جای این شهرستان کانون خدمت بی منت و محرومیت زدایی در راستای توسعه است .

 محمد عباسی  با برشمردن برخی از عملکردها در سال گذشته گفت: بنیاد مسکن در شهرستان لامرد با تلاش جهادی در دورترین نقاط استان فارس خدمات توسعه و محرومیت زدایی را عرضه کرده و طعم  خدمت را در کام کردم شیرین کرده است .

وی از تهیه اجرا و بازنگری طرح های هادی روستایی به عنوان فعالیت های شاخص در زمینه توسعه دراین شهرستان یاد کرد و گفت:  در شهرستان لامرد این فعالیت ها در سال گذشته با جدیت  انجام شده است در این حوزه از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن تاکنون ۱۰۳ روستا فعالیتهای طرح هادی را انجام داده‌اند و در سال گذشته طرح بازنگری در ۵ روستای شهرستان لامرد دنبال شده است .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لامرد ادامه داد :  اجرای طرح بهسازی در روستاها نیز از جمله فعالیت های شاخص بنیاد مسکن به شمار می‌رود ، بنیاد مسکن تاکنون در ۶۷ روستای شهرستان طرح بهسازی و توسعه معابر را انجام داده است در سال گذشته نیز این طرح ها در پنج روستای شهرستان لامرد به سرانجام رسیده است .

عباسی اضافه کرد :اعطای تسهیلات ساخت مسکن روستایی و مقاوم سازی بافت های فرسوده از جمله فعالیت‌هایی است که در شهرستان لامرد با جدیت دنبال می‌شود بنیادمسکن تاکنون بیش از ۱۰  هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی پرداخت کرده است ۳۰۴ فقره از این تسهیلات در سال ۱۳۹۹ به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لامرد از  واگذاری زمین در مناطق روستایی به متقاضیان و زوج‌های جوان خبر داد و گفت: این طرح  از جمله موارد قابل توجه در شهرستان است ، بنیاد مسکن تاکنون ۶۵۷۴ فقره زمین متقاضیان در روستاها واگذار کرده است ۴۶۰ فقره از این واگذاری ها در سال گذشته به سرانجام رسیده است این واگذاری ها در قالب ۳۲۲ قطعه انجام شده است.

 عباسی افزود: همچنین بنیاد مسکن برای فعال ماندن در زمینه واگذاری زمین کار تملک زمین در حریم روستا را انجام می‌دهد این بنیاد در سال‌های گذشته ۱۶۷۰ هکتار و در سال گذشته ۷ هکتار زمین در حریم روستا تملک کرده و برای واگذاری در سال های آینده آماده سازی می کند.

به گفته وی ، صدور اسناد ثبتی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان لامرد نیز از جمله موارد است که بنیاد مسکن پیگیری و اجرای آن را به عهده دارد در سالهای گذشت ۱۰ هزار و ۴۵۰ جلد سند ثبتی و در سال گذشته ۱۱۷ سند در این شهرستان صادر و ممتازی آن واگذار شده است.

انتهای پیام/