شهرستان قیر و کارزین در سایه تلاش جهادی وعزم ملی رفع محرومیت زدایی
شهرستان قیر و کارزین در سایه تلاش جهادی وعزم ملی رفع محرومیت زدایی

مدیر بنیاد مسکن شهرستان قیر و کارزین با تشریح دستاوردهای توسعه و محرومیت زدایی دراین شهرستان در سال ۹۹ بر لزوم تداوم فعالیت های جهادی و خدمت بی منت دراین شهرستان تاکید کرد و ابراز داشت : در سالی که گذشت شاهد جنبه های مختلفی از توسعه و محرومیت زدایی دراین شهرستان بودیم .

به گزارش  پگاه خبر؛مهندس  محسن مهر آفرین  با گرامیداشت سال پشتیبانی تولید اظهار داشت : محرومیت زدایی و توسعه روستایی دراین شهرستان از سوی  بنیاد مسکن یک مطالبه همگانی است و امسال عزم ملی برای محرومیت زدایی و پشتیبانی  تولید در شهرستان قیر و کارزین شکل گرفته است.

وی عملکرد سالانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قیروکارزین را تشریح کرد و افزود: این نهاد در حوزه عمران و آبادانی روستاها با در دستور قراردادن تهیه واصلاح طرح هادی ۶ روستا درسال ۹۹ و همچنین تامین اعتبار جهت  اجرای طرح هادی ۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۷میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال اقدام کرده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان قیر و کارزین اضافه کرد :  درهمین راستا می توان به افتتاح پروژه آسفالت اسلام آباد بخش افزر و دهبه از توابع بخش مرکزی با اعتبار بالغ ۳۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبار قیر رایگان و پروژه اجرای طرح هادی روستای شارده ، و یک واحد مسکونی به نمایندگی از ۱۰ واحد تکمیل شده در سطح شهرستان از محل تسهیلات اعطایی حوادث ۹۸ اشاره کرد.

مهندس مهر آفرین همچنین از اجرای پروژه زیرسازی و آسفالت روستای شارده  در سطح ۴۵۰۰مترمربع زیرسازی و آسفالت ۳۵۰مترطول تک لبه و ۳۵۰ مترطول کانیوو با اعتبار ۴۰۰۰میلیون ریال(۱۵۰۰میلیون از محل ۳ درصد نفت وگاز و۲۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات قیر رایگان)  خبر داد .

به گفته وی پروژه تسطیح و آماده سازی معابر روستای  سمنگلویه از توابع بخش افزر هم از جمله طرح های شاخص در این شهرستان بوده است  ،این پروژه  هم اکنون آماده بهره برداری واستفاده مردم شریف روستای سنمگلویه می باشد.این پروژه در متراز ۴۵۰۰ مترمربع با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از محل ۳ درصد نفت گاز  اجراگردیده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان قیر و کارزین گفت: پروژه احداث دیوار حائل روستا ی تنگوعلیا  از توابع بخش افزر شهرستان قیروکارزین  نیز که با اعتباری بالغ بر ۲۵۰میلیون ریال از محل حوادث سیل ۹۸  به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد رسیده است .

مهر آفرین با تشریح اقدامات در حوزه طرح مسکن محرومین گفت: این بنیاد در سال ۹۹ با اعطای ۶۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰ هزار میلیون ریال و پرداخت مبلغ ۱۸ هزار میلیون ریال بلاعوض به متقاضیان تحت پوشش نهاد های حمایتی در قالب طرح مسکن محرومین نقش  مثبتی در  بهسازی و بازسازی مسکن محرومان شهرستان ایفا نمود ه است.

    مدیر بنیاد مسکن شهرستان قیر و کارزین در ادامه از  نقشه برداری ۵ روستا جهت بازنگری طرح هادی ،   تملک میزان ۳۰ هکتار اراضی ملی جهت ساماندهی واسکان و اجرای طرح اسکان عشایر در شهرستان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد به عنوان طرح های شاخص در شهرستان یاد کرد.

وی گفت:  تعیین تکلیف تعداد۲۰۰ قطعه زمین مسکونی در امام شهر در راستای ساماندهی اراضی شمال امام شهر و پایش بیش از ۴۰۰ درخواست طرح مسکن ملی در شهر قیر و شهر کارزین از دیگر اقدامات است .

مهر آفرین همچنین گفت: بیمه منازل روستائی دراین شهرستان در سال گذشته با جدیت دنبال شده است ، بنیاد مسکن انقالب اسلامی طی سال های اخیر با هماهنگی شرکت های بیمه نسبت به بیمه نمودن منازل مسکونی در مقابل حوادث قهری متقاضیان که از طریق بنیاد مسکن تسهیالت دریافت نموده اند اقدام نموده است.

شهرستان قیر و کارزین یکی از شهرستان‌های استان فارس با مرکزیت شهر قیر است. این شهرستان با وسعتی نزدیک به ۳۴۰۰ کیلومتر مربع؛ آب و هوایی گرم و سوزان در فصل تابستان، و هوایی خنک و نسبتاً سرد در فصل زمستان دارد.

این شهرستان پنج شهر قیر، افزر، امام‌شهر، مبارک‌آباد و کارزین را در بر می‌گیرد. شهرستان قیر و کارزین با شهرستان‌های فیروزآباد درشمال، جهرم درشرق ، خنج درجنوب و فراشبند درغرب هم‌مرز است.

انتهای پیام