کشف حدود ۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در فارس
کشف حدود ۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در فارس

به گزارش پگاه خبر؛سردار سرتیپ پاسدار رهام‌بخش حبیبی با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، گفت: مقام عظمای ولایت در چند سال اخیر شعار سال را در حوزه اقتصاد و به معنای خاص تر در حوزه تولید تبیین کرده‌اند و این نشان دهنده این موضوع است […]

به گزارش پگاه خبر؛سردار سرتیپ پاسدار رهام‌بخش حبیبی با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، گفت: مقام عظمای ولایت در چند سال اخیر شعار سال را در حوزه اقتصاد و به معنای خاص تر در حوزه تولید تبیین کرده‌اند و این نشان دهنده این موضوع است که معظم له به صورت ویژه نسبت به مسئله اقتصاد و تکیه بر توانایی‌های داخلی در زمینه تولید و توسعه تأکید فراوان دارند.

او افزود: لازم است که همه مسئولان و دست اندرکاران مربوط به این موضوع با اراده‌ای قوی و برنامه ریزی‌های لازم در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری اقدام کنند.

فرمانده انتظامی فارس با تصریح بر اینکه امنیت در همه موضوعات نقش کلیدی و حساس داشته و در بعد اقتصادی آن بسترساز توسعه و شکوفایی اقتصادی است و بدون این مؤلفه هیچ توسعه وجهش تولیدی در جامعه روی نخواهد داد، عنوان کرد: یکی از ابعاد امنیت، امنیت در سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی است.

سرتیپ حبیبی ادامه داد: تولید و به دنبال آن صادرات و کاهش وابستگی به واردات در شرایط تحریم‌ها به‌خودی ‌خود امنیت اقتصادی کشور را تضمین خواهد کرد.

او تاکید کرد: کارکنان نیروی انتظامی به عنوان سربازان ولایت هر ساله اقدامات خود را بر پایه تحقق شعار سال مقام معظم رهبری قرار داده و برنامه ریزی‌های خود را در این مسیر انجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی فارس گفت: امسال که به عنوان ” تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” نامگذاری شده است، نیروی انتظامی با استفاده از ظرفیت پلیس امنیت اقتصادی و البته مشارکت مردم و همراهی سایر سازمان‌های مسئول در این مسیر حرکت کرده و مبارزه با قاچاق کالا را به عنوان یکی از موضوعات مهم در راستای رونق و جهش تولید در برنامه و دستور کار ویژه خود قرار داده است.

قاچاق کالا یکی از موانع و محدودیت‌های اصلی تولید در جامعه است

سرتیپ حبیبی، قاچاق کالا را به عنوان یکی از موانع و محدودیت‌های اصلی تولید در جامعه مورد اشاره قرار داد و گفت: کارکنان جان بر کف نیروی انتظامی در این خصوص همه سعی و تلاش خود را به کار می‌بندند تا با این پدیده شوم برخورد کنند.

او افزود: پلیس با اقدامات هدفمند و جامع محور خود می‌تواند شکوفایی و بالندگی جامعه را برای تحقق اهداف شعار سال محقق کند و آن‌ هم ایجاد یک بستر امن و امنیتی پایدار برای توسعه، تولید و ارتقای آن است.

فرمانده انتظامی فارس همچنین معتقد است که نیروی انتظامی با مبارزه بی‌امان خود با قاچاق کالا و مانع زدایی‌های موجود در سر راه بخش‌های تولیدی و صنعتی می‌تواند موجبات جهش تولید را فراهم کند.

سرتیپ حبیبی اضافه کرد: پلیس در فراهم کردن این موضوع نقش اساسی دارد و می‌تواند در جهت تحقق شعار امسال بسیار مثمر ثمر باشد.البته ناگفته پیداست که در این موضوع نیروی انتظامی نیازمند مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌های متولی و مربوطه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا است و به هیچ وجه به تنهایی نمی‌تواند اقدامات مثمرثمری انجام دهد، بنابراین همه دستگاه‌ها و نهادها در این راستا باید پای کار باشند تا با یک برنامه ریزی مناسب به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد.

او ادامه داد: با این وجود کارکنان نیروی انتظامی وظیفه خود را در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا انجام داده و سعی می‌کنند با انجام اقدامات خود در این خصوص بخش زیادی از موانع تولید را از بین ببرند.

فرمانده انتظامی فارس به موقعیت خاص این استان به عنوان یک استان استراتژیک و پل ارتباطی جنوب به شمال هم اشاره و بیان کرد: فارس به دلیل همجوار بودن با دو استان مرزی، همواره در مسیر عبور محموله‌های قاچاق بوده است.

کشف حدود ۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در فارس

سرتیپ حبیبی از کشف حدود ۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای امسال تاکنون در سطح فارس خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۵۰ درصدی روبرو بوده است.

او افزود: این آمار نشان دهنده عزم جدی پلیس فارس و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان ناجا در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه بی امان با کالای قاچاق است که به صورت مستمر و با شدت بیشتر در سال جاری ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: کارکنان ولایت مدار نیروی انتظامی همواره در راستای تحقق فرامین و رهنمودهای مقام عظمای ولایت اقدامات لازم را انجام می دهند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/