انتخابات شوراهای روستاهااستان فارس با ثبت نام ١۴ هزار و ٢٠ نفر پایان یافت
انتخابات شوراهای روستاهااستان فارس با ثبت نام ١۴ هزار و ٢٠ نفر پایان یافت

به گزارش پگاه خبر؛رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت:طی شش روزی که بر اساس قانون متقاضیان حضور در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری می‌توانستند نسبت به ثبت نام اقدام کنند بالغ بر ١۴ هزار و ٢٠ نفر در این انتخابات ثبت نام کردند. وی اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت:طی شش روزی که بر اساس قانون متقاضیان حضور در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری می‌توانستند نسبت به ثبت نام اقدام کنند بالغ بر ١۴ هزار و ٢٠ نفر در این انتخابات ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده می‌توان گفت که از مجموع ثبت نام شدگان ١٢ هزار و ٩۶٠ نفر را مردان تشکیل می‌دهند و یک هزار و ۵٩ نفر را زنان تشکیل داده‌اند این در حالی است که بیشترین فراوانی شغلی در میان متقاضیان افرادی هستند که دارای شغل آزاد هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: در میان متقاضیان حضور در انتخابات شوراهای روستاها و تیره‌های عشایری بالغ بر سه هزار و ٣٧۵ نفر دارای سابقه نمایندگی در شوراهای اسلامی بوده‌اند و بالغ بر ١٠ هزار و ۶۴٧ نفر نیز سابقه نمایندگی در شوراهای اسلامی ندارند.

معاون استاندار فارس متذکر شد: در میان ثبت نام شدگان یک هزار و ٨٠ نفر کمتر از ٣٠ سال سن دارند و ۶۵ نفر نیز بیشتر از ٧۵ سال سن دارند و در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند و در این انتخابات ۶ هزار و ۵۵٩ نفر دارای مدرک تحصیلی ابتدایی و ١۴ نفر نیز دارای تحصیلات دکترا و ۶٢ نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس در خصوص شهرستان شیراز نیز گفت: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری در شهرستان شیراز ۶٧۴ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۵٨ نفر زن و ۶١۶ نفر مرد بودند.

احمدی زاده اضافه کرد: از میان ثبت نام شدگان ٢١۵ نفر دارای سابقه نمایندگی و ۴۵٩ نفر بدون سابقه نمایندگی در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/