نظارت و بازرسی از مشاغل گروه یک به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
نظارت و بازرسی از مشاغل گروه یک به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

به گزارش پگاه خبر؛معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شیرازگفت: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر اماکن و اصناف گروه‌های چهارگانه در شهرستان شیراز آغاز شده و با جدیت دنبال می‌شود. عبدالرسول حقیقی گفت: از تمامی اصنافی که در اجرای محدودیت‌های کسب و کار، همکاری داشته و سختی‌ها را برای حفظ سلامت جامعه پذیرا بوده‌اند، قدردانی […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شیرازگفت: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر اماکن و اصناف گروه‌های چهارگانه در شهرستان شیراز آغاز شده و با جدیت دنبال می‌شود.

عبدالرسول حقیقی گفت: از تمامی اصنافی که در اجرای محدودیت‌های کسب و کار، همکاری داشته و سختی‌ها را برای حفظ سلامت جامعه پذیرا بوده‌اند، قدردانی می‌کنیم.

همچنین اطلاع رسانی‌های ستاد مدیریت کرونای شیراز به منزله اخطار و اعلام عمومی تلقی می‌شود و تمامی صنوف گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ ملزم به تعطیلی کامل هستند و از این رو با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد:  فقط ۲۰ درصد اصناف تعطیلی را رعایت نمی‌کنند که با آنها برخورد جدی صورت خواهد گرفت و در صورت تکرار، واحد صنفی آنها تا پایان وضعیت قرمز و نارنجی پلمب خواهد شد.

حقیقی ادامه داد: نظارت و بازرسی را در ۱۴ منطقه شیراز لحاظ کردیم که شامل ۱۱ منطقه شهرداری، ۳ منطقه صدرا، بخش مرکزی و بخش ارژن است. اکنون کار نظارت به صورت همزمان با حضور ۲۸ تیم از ۷ صبح تا ۱۲ شب انجام می‌شود.

معاون فرماندار شیراز درباره نظارت بر فعالیت‌ گروه‌های شغلی یک بیان کرد: نظارت و بازرسی از مشاغل گروه یک به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عهده گروه‌های سیار مراکز بهداشت شیراز بوده و کنترل مشاغل گروه‌های دیگر به منظور تعطیلی کامل به گروه‌های بازرسی اتحادیه‌های اصناف واگذار و محول شده است.

حقیقی اظهار کرد: هر سازمانی تیم‌های نطارتی مخصوص به خود دارد. به عنوان نمونه فعالیت و تعطیلی باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی و اماکن تاریخی و گردشگری برعهده سازمان‌های مربوطه خود از جمله اداره ورزش و جوانان و میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: جلوگیری از فعالیت بازارچه‌های هفتگی و جمعه بازار برخی مناطق شهرداری در دستور کار شهرداری و نیروی انتظامی بوده و تمامی بوستان‌ها تعطیل و روشنایی شبانه این اماکن هم قطع شده است.
معاون فرماندار شیراز اضافه کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی و افزایش آمار بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا مجبور به اعمال محدودیت‌های سخت گیرانه‌تر شده‌ایم تا بتوانیم از موج چهارم اپیدمی کرونا به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/