۲۸ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند
۲۸ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند

به گزارش پگاه خبر؛جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونابیان کرد،که بر اساس اعلام رنگ بندی جدیداعلام شده شهرستان‌های استهبان، کوه چنار، خفر، زرقان، بیضا، اوز، آباده، ارسنجان، اقلید، جهرم، خرمبید، داراب، زرین دشت، شیراز، فراشبند، فسا، فیروزآباد، کازرون، کوار، گراش، لارستان، مرودشت، ممسنی، بختگان، بوانات، پاسارگاد، سرچهان و نی ریز در وضعیت […]

به گزارش پگاه خبر؛جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونابیان کرد،که بر اساس اعلام رنگ بندی جدیداعلام شده شهرستان‌های استهبان، کوه چنار، خفر، زرقان، بیضا، اوز، آباده، ارسنجان، اقلید، جهرم، خرمبید، داراب، زرین دشت، شیراز، فراشبند، فسا، فیروزآباد، کازرون، کوار، گراش، لارستان، مرودشت، ممسنی، بختگان، بوانات، پاسارگاد، سرچهان و نی ریز در وضعیت قرمز هستند.

عبدالرضا قاسم پور افزود: همچنین بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده شهرستان‌های سروستان، خرامه، رستم، سپیدان، قیر و کارزین، خُنج، مُهر و لامرد در وضعیت نارنجی هستند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در شهرهای قرمز، حضور کارمندان ادارات ارائه‌دهنده خدمات مهم به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

به گفته قاسمپور، در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار، کارهای مربوطه را باید انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه در شهرستان‌های قرمز فعالیت مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته تعطیل است، تاکید کرد: استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی و مراسم عروسی و سوگواری ضروری است. استفاده از وسایل نقلیه عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا یادآور شد: تردد شبانه در تمام شهرهای کشور از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد ممنوع و مشمول جریمه است.

قاسمپور همچنین با اشاره به شدت یافتن وضعیت شیوع کروناویروس در این استان، اعلام کرد که شمار مراجعه روزانه به مراکز سرپایی درمان کرونا در فارس به ۳ هزار نفر رسیده است.

او به آغاز فاز جدید تشدید طرح نظارت و بازرسی بر فعالیت اصناف و ادارات در شیراز هم اشاره کرد و  گفت: نظارت و بازرسی ها تعطیل بردار نیست و در حال حاضر ۳۵۰ اکیپ نظارتی در تمامی شهرستان های استان فارس فعال هستند.

قاسم‌پور با تاکید بر اینکه برای مهار موج سهمگین همه گیری کرونا هیچ راهی جز اعمال و تشدید محدودیت‌ها نیست، اضافه کرد: آمارهای ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان فارس با شیب تند در حال افزایش است به نحوی که آمار بستری‌ها روزانه به ۳۵۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/